תכנון וארגון ארונות הזזה

כל חדר (כמעט) צריך ארון, ואם כבר ארון הרי שמגמה בימינו היא להעדיף ארונות הזזה – כלומר, ארונות שהדלתות שלהם נעות על גבי מסילות במקום להיפתח אל תוך החדר. את הארונות האלה, שהיתרון העיקרי שלהם הוא כמובן הפיכת החדר למרווח יותר, ניתן למצוא בחדרי שינה, חדרי ילדים, אמבטיות, מטבחים וכמובן שגם בכל חדר ארונות המכבד את עצמו. יתרון נוסף הוא יופיים של אותם ארונות עם דלתות הזזה, כשבחלק גדול מהמקרים הדלתות הופכות ליצירות אמנות בזכות שילובי זכוכית בגוונים שונים, מראות, הדפסים מגוונים וקישוטים אחרים.

גמישות בתכנון

על מנת ליהנות מארונות הזזה ולמקסם את התועלת מהם כדאי מאוד להשקיע מחשבה ותשומת לב בתכנונם, שכן תכנון מושכל מוביל ליעילות מקסימלית בניצול השטח המוקצה לארונות (בין אם מדובר בארונות קיר ובין אם מדובר בארונות אחרים). בפרט הכוונה היא לחלוקה בין מדפים לבין מגירות ובין שני אלה לבין שטח המיועד לתליית בגדים, אמנם חלק מהארונות מיוצרים מראש במבנה מסוים הכולל מספר נתון של מדפים ומגירות ושטח נתון לתליית בגדים, אולם במקרים רבים תוכלו להזמין ארונות הזזה בתכנון אישי כך שהם יעוצבו בדיוק לפי הצרכים שלכם, וגם אם אתם מעדיפים לרכוש ארון מן המוכן הרי שבזכות אפשרויות הבחירה המגוונות תוכלו להגיע לארון מתאים במיוחד לפריטים שיאוכסנו בו.

באופן טבעי, לכל חדר מתאים ארון בעל חלוקה פנימית אחרת, וכך למשל בחדרי ילדים ניתן ברוב המקרים למצוא ארון בעל מגירות רבות, שכן זו הדרך הנוחה ביותר לאחסן פריטים קטנים יחסית, לשמור על סדר ולדאוג שכל האנדרלמוסיה הצבעונית, המשמחת לכשעצמה, תהיה מוסתרת מן העין. בחדר ארונות המכיל ארון ענק המיועד לכל המשפחה כדאי להקצות חלק מהשטח לבגדי קיץ וחלק מהשטח לבגדי חורף (כשמן הסתם השטח ה"קיצי" יהיה גדול יותר מזה ה"חורפי" בהתחשב במידת רצינותו של החורף בארץ…)

כמובן שגם לטעם אישי יש משקל בתכנון הארון וכך לדוגמה מי שאוהב להתלבש בסגנון מחויט, או עורך דין המחויב לכך על פי קוד הלבוש במקצוע, יעדיף ארונות הזזה שבהם השטח המיועד לתליית קולבים ועליהם בגדים רחב יחסית על מנת להכיל את כל הז'קטים, החליפות והחולצות המהודרות.

חילופי עונות והזזת הפריטים בתוך הארונות

אחת המסורות הנפוצות ביותר בכמעט כל בית מתרחשת פעמיים בשנה עם המעבר מבגדי קיץ לבגדי חורף ואז בחזרה מהבגדים הארוכים והכבדים לאלה הקלילים והאווריריים.

יש הנהנים מאוד מביצוע מטלה זו ובפרט מהגילוי המחודש של אוצרות משמחים בדמות בגדים אהובים שכמעט ונשכחו בירכתי ארונות קיר או ארונות אחרים. אחרים רואים בכך כורח מתיש ומעיק ומנסים לדחות את ביצוע המטלה ככל האפשר.

ארונות הזזה מקלים גם על ביצוע הרה-ארגון של הארון ומעבר קליל בין העונות. על מנת להפוך את המטלה לעוד יותר קלה ונוחה, כדאי ראשית להוציא את כל בגדי העונה שהסתיימה מהארון, ולמיין אותם בהתאם ליחס שלנו אליהם ולמצבם: את הבגדים האהובים שנלבש גם בעוד שנה נשים בערימה אחת, את אלה שכבר לא מתאימים לנו (בין אם מטעמי גודל – בפרט אצל ילדים – ובין אם מטעמי מראה ואופנה שהשתנתה) נשים בערימה שנייה (שבסופו של תהליך תימסר למכרים או נזקקים) ואת אלה שכבר אינם ראויים כלל לשימוש בערימה שלישית (שתמצא את עצמה באשפה). את שתי הערימות האחרונות כדאי להוציא מהחדר ואז ישנו מקום להוציא את בגדי העונה החדשה, למיין גם אותם ואז להחזיר את הבגדים שבחרנו לשמור אל הארון, כשכמובן אלה שבהם נשתמש בחודשים הקרובים נגישים יותר.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd