שיפוץ הבית – מאיפה מתחילים?

עוברים לדירה חדשה והחלטתם לרענן אותה טרם המעבר?
אולי מעוניינים דווקא לחדש את דירתכם אחרי שנים של מגורים בה?
לא משנה מה הסיבה בעקבותיה החלטתם לבצע שיפוצים בתל אביב או בכל איזור אחר, כדאי לתכנן את התהליך כמו שצריך, כדי לקבל את התוצאה הרצויה.

חשוב שתדעו אילו חדרים אתם מעוניינים לעצב מחדש ולשפץ. האם אתם מעוניינים בביצוע שיפוץ מטבח?
אולי ברצונכם דווקא לבצע עיצוב חדרי אמבטיה בבית? או שמא החלטתם לשנות את כל מראה הדירה ולשפץ את כל החדרים השונים?
ההחלטה על החדרים אותם תשפצו תסייע לכם להתכונן מבחינה תקציבית וכן להתמקד בחיפוש אחר רעיונות מתאימים. תוכלו למצוא קטלוגים וכן אתרי אינטרנט המציעים רעיונות שונים לעיצוב הדירה כולה,
או דווקא להתמקד ברעיונות לעיצוב מחדש של חדר השירותים והאמבטיה או של המטבח בלבד. לכן, כדאי להחליט קודם כל מה רוצים לשנות.

התקציב גם הוא  משמעותי בקבלת ההחלטה. חשוב שתדעו מה הוא הסכום אותו אתם יכולים להרשות לעצמכם להשקיע בעיצוב ובשיפוץ.
על מנת לקבל מושג ברור יותר בנוגע לעלויות שיפוץ שונות, ניתן  להיעזר ברשת האינטרנט העמוסה במידע ולברר מהו טווח המחירים הרלוונטי לשיפוץ אותו אתם רוצים לבצע,
ניתן להתייעץ בפורומים או קבוצות פייסבוק אך הכי מתאים יהיה לפנות אל אנשי מקצוע או חברות המתמחות בנושא ולקבל הצעת מחיר וכך לבדוק אילו מן ההצעות הכי ריאלית עבורכם מבחינה כלכלית.

איך ייראה החדר בסוף?

לאחר שהחלטנו אילו חדרים נשפץ בבית ומי יהיה איש המקצוע שישפץ ויעצב עבורנו את החדרים, חשוב להחליט כיצד הם ייראו.
אביב קופלר מחברת 72 גג, נותנת טיפ חשוב ואומרת כי כדאי מאוד להיעזר בנסיונו הנרחב של איש המקצוע שבחרתם.
מתוקף מיומנותו וניסיונו בפרויקטים שונים, יש למשפץ ידע רב שיכול לסייע גם בשיפוץ שלכם.
כמו כן, חשוב שתציינו בפני המשפץ או המעצב שבחרתם מה הוא ייעודו של החדר.

המטבח למשל, חדר ראשי ומרכזי בכל בית, אך מסיבות שונות. בעוד אנשים מסוימים משתמשים בחדר רבות על מנת לבשל, אחרים צריכים בחדר פינת אוכל גדולה עבור אירוח המשפחה והחברים.
חובבי המטבח המשתמשים בו לבישול ואפייה, יוכלו להרוויח יותר מאיזור שיש גדול בו ניתן להניח מכשירי חשמל שונים וכן להכין מספר מנות ולהניח אותן על השיש.
לעומת זאת, איזור נרחב של שיש לא יועיל למי שאינו נהנה ממלאכת הבישול והאפייה, וייתכן כי הוא יעדיף לצמצם באיזור זה ולהגדיל דווקא את מקומות האחסון בחדר לטובת כלים שונים.
ציון הפרטים שחשוב לכם שיכללו בחדר שאתם משפצים, יוכלו לסייע ליצירת חדר שיתאים לבעליו הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פרקטית.

איך מחליטים לגביי צבעים?

כמו בכל תחום עיצוב אחר, גם בתחום עיצוב הבית יש טרנדים שונים. מדי תקופה ניתן לראות פתאום דומיננטיות רבה יותר של גוון מסוים או בסגנון עיצוב ספציפי.
למרות העובדה שחשוב להתאים לרוח התקופה, חשוב יותר כי החדר יתאים למשתמשים בו. כיום בדירות רבות אפשר למצוא עיצוב של מטבח הממשיך אל הסלון,
כמעין חלל פתוח גדול בו יושבים החדרים השונים.
על אף האופנתיות הקיימת בעיצוב זה, אין חובה לבחור בו ותמיד ניתן להוסיף מחיצה או להפריד בין החדרים במגוון אופציות עיצוביות.

בנוסף, בעוד יש מי שיעדיפו מטבח כפרי עם שילוב של עץ כדי ליהנות ממראה חמים, יש שיאמרו שברצונם דווקא לבחור במטבח בעל גוונים צבעוניים וחזקים.
אין חוקים מבחינה זו באשר לצבע המתאים. מכיוון שבסופו של דבר בני הבית הם שיגורו בדירה המשופצת, חשוב שהם יהיו מרוצים.
לכן מומלץ לבחור בגוונים שיתאימו לטעמכם ולא רק לטרנד הנוכחי, אך כדאי גם להקשיב לעצת בעל המקצוע, שכן ניסיונו מאפשר לו בקלות יתרה לדמיין כיצד יראה המטבח בגוון אחד לעומת גוון אחר.

ועצה נוספת לסיכום…

מכיוון שלא משפצים את הבית מדי יום ולרוב אנו נשארים עם אותו עיצוב לאורך זמן, חשוב להקדיש לתהליך השיפוץ והעיצוב את המחשבה הראויה לו.
כדאי לבחור בבעל מקצוע מיומן ובעל ניסיון וכן לוודא כי מדובר במישהו שמקשיב לרצונותיכם ומבין את הכיוון אליו אתם מעוניינים לפנות.
כמו כן, כדאי לשמור על ראש פתוח בעת התהליך ולקבל רעיונות ממקורות שונים.

המידע באדיבות:  דלית לילינטל – מעצבת פנים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd