שדרוג מטבחים – האם כדאי?

כל אחד מגיע מתישהו לרגע הזה שבו הוא נכנס למטבח, מטבח בו הוא בילה שעות רבות רבות, מטבח שהוא מכיר בו כל פינה, כל סדק במשטח העבודה, כל קילוף של הפורמייקה בארון, את הכתם העיקש בכיור שמסרב לרדת – ופתאום המטבח, שפעם היה המקום הכי אינטימי ונעים בבית, נראה זר ומוזר. המטבח, שכשרק הותקן היה יפהפה ומקורי וייחודי, הפך עם השנים להעתק דהוי ובלוי, ופתאום ישנה רתיעה מלהיכנס אליו ואפילו קשה להתבונן בו ובמראה שהוא מציב מולנו.

לפעמים הרגע הזה מגיע אחרי 20 שנה, לפעמים אחרי 10 ובמקרים מסוימים כבר אחרי 5-6 שנים, הכל בהתאם לאיכות המטבח, לאינטנסיביות השימוש בו, ליכולת שלנו לשמור עליו ולשמר את הקסם הראשוני – אבל הוא תמיד מגיע, שהרי גם מטבחים מפוארים דינם להתיישן ולהפוך בלים, ואיתו מגיעות גם המחשבות אודות שדרוג מטבחים.

"אבל הבלגאן…"

המחשבות אודות שדרוג מטבחים כוללות באופן טבעי גם את החשש מפני הבלגאן שייווצר תוך כדי השיפוץ והשדרוג. לכך מתווסף גם החשש מפני פרק הזמן שיידרש כדי לשדרג את המטבח הקיים ובפרט מהנטייה של קבלנים ואנשי מקצוע לא מעטים להתחייב על לו"ז שנראה סביר אבל לא לעמוד בו.

איכשהו כל מי שמחליט לשדרג את המטבח שלו וליהנות ממרחב קולינארי חדש, יפה יותר והולם יותר את צרכיו מתחיל לשמוע לפתע לא מעט סיפורי אימה על שיפוצי מטבחים שנמשכו חודשים והסתיימו אמנם עם מטבחים מודרניים אבל גם עם עצבים מרוטים לחלוטין של כל בני הבית – ואכן, מי שרוצה לייפות את הבית לא יכול לייפות את המציאות, וצריך לקחת בחשבון ששדרוג מטבחים כרוך בלא מעט בלגאן, אי ודאות והפרעה לשגרה אליה התרגלנו.

המגוון הרחב של האפשרויות

מצד שני, המגוון הכל כך רחב של מטבחים חדשים, האפשרויות שהם מציעים והמחשבה על מטבח מעוצב, עדכני, נוח ושמתאים לצרכים שלנו, שמן הסתם השתנו מאז הותקן המטבח הקיים מעוררים למרות החשש מבלגאן מתמשך רצון להתחדש ולהשתדרג – וגורמים לנו להתעניין באופציה של שיפוץ ותיקון המטבח.

אבל לפני שמתחילים לחפש אנשי מקצוע בתחום השיפוצים והתיקונים, כדאי להשקיע מעט זמן בשאלה האם כדאי בכלל לבחור באופציה של שדרוג מטבחים או שמא אולי כדאי להתקין מטבח חדש.

שדרוג מטבחים והשיקול הכלכלי

היתרון העיקרי של שדרוג מטבחים ביחס לאופציה של רכישת מטבח חדש הוא החיסכון בעלויות. ההפרש מבחינת העלות תלוי כמובן ביכולת ההתמקחות שלכם עם אנשי המקצוע שאותם תשכרו לצורך שיפוץ ותיקון המטבח ובבחירה שלכם אילו פריטים חדשים לרכוש – כמה להשקיע בגוף תאורה חדש, האם להחליף את הכיור, האם לשדרג לחיפוי קיר מעוצב וכו'.

ככל שתרצו לשדרג יותר את המטבח, כך באופן טבעי ההפרש יצטמצם, ובכל מקרה חשוב לקחת בחשבון גם את היתרונות של מטבח חדש על פני שדרוג הישן.

היתרונות של מטבחים חדשים על פני שדרוג מטבחים

יתרון חשוב אחד של מטבח חדש על פני שדרוג מטבח ישן הוא ההתאמה המוחלטת שלו לצרכים שלכם, שכן כל שיפוץ או תיקון של מטבח קיים מתבצע תחת המגבלות הפיזיות של מה שכבר יש.

יתרון משמעותי נוסף הוא האפשרות לבחור מתוך מגוון רחב של מטבחים מעוצבים וליהנות ממרחב קולינארי מודרני ומרהיב עין שלא רק נראה כמו חדש אלא הוא חדש באמת.

כמו כן ייחסך מכם חלק משמעותי מהבלגאן הכרוך בחידוש פני המטבח, וגם זה שיקול שיש לקחת בחשבון, ויתרון נוסף הוא ששדרוג מטבח קיים, ברוב רובם של המקרים, לא יחזיק מעמד שנים רבות בעוד מטבח חדש יספק לכם נחת מרובה למשך שנים רבות.

שדרוג מטבחים - האם כדאי

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd