רעיונות לעיצוב מטבח צרפתי

כשאנו שומעים את המושג מטבח צרפתי עולות בנו מייד אסוציאציות רבות הקשורות באוכל גורמה יצרי ויצירתי, בטבע שמספק חומרי גלם מעולים, בידע שהוא תוצר של מסורת עתיקת ימים ובהרבה הנאות גסטרונומיות ריחניות ומענגות חיך כמו שרק הצרפתים יודעים להכין.

בהתאם, מי שמטבח הוא הממלכה הקסומה שלו – זירה לעשות בה ניסים טעימים וליצור חוויות קולינאריות בלתי נשכחות הנשענות על תרבות בישול אירופית קלאסית – יודע כי המדינה שהביאה לעולם את המיונז, את סלט הניסואז, את מרק הבויאבז, את חרדל הדיז'ון ואת השמפניה היא גם המתאימה ביותר לספוג ממנה השראה כשמדברים על עיצוב מטבחים, שהרי גם לחזות של המקום בו כל האושר מתבשל ישנה השפעה על התוצרים הסופיים.

הצרפתים באים – להפוך את ממלכת המטבח למושלמת

המטבח הוא מקום מרכזי מאין כמוהו בעבור דיירי הבית בכלל ובשביל הבשלנים בפרט. אם למשמע המלים "מטבחים צרפתיים" אתם מוצאים עצמכם טסים על כנפי הדמיון לאזור פרובנס רב הקסם, למטבחים מהבילים שבהם בפנים התנור הגדול מבעבע נזיד בבישול ארוך, על הכיריים סירי מרק גדולים ומהבילים, על משטח עבודה עשוי עץ מבחר פירות וירקות טריים שנייה בטרם ייחתכו וייהפכו לסלטים ותבשילים מדהימים – הרי שאתם חייבים גם להתעניין בעיצוב מטבחים ולדעת כי האפשרות לרכישת והתקנת מטבח צרפתי בביתכם נמצאת בקצה אצבעותיכם ואינה חלום בהקיץ בלבד.

מהו מטבח צרפתי?

מטבחים שעוצבו בסגנון צרפתי הם מטבחים המשלבים כפריות חמימה עם פונקציונליות חדשנית ומודרנית שמעניקה לכל אמן בישול את האכסניה המושלמת לברוא בה את יצירות האמנות הקולינאריות שלו.

מטבח צרפתי שייך לז'אנר של מטבחים קלאסיים שהם באופיים מטבחים איכותיים ומתקדמים המשכילים לשמר את המראה והתחושה הישנה והטובה מבחינת המראה – אותה הרגשה שהופכת את המטבח ללב ליבו של הבית.

חזרה לחמימות של פעם

מטבח צרפתי הוא בהחלט אחד מסגנונות המטבח המבוקשים כיום. יתכן שמדובר באבולוציה טבעית: לאחר שכולם התלהבו והתרגשו ממטבחי ההיי-טק המסוגננים, היוקרתיים והקרירים באופיים – אלו שבהם הכל מונח במקומות חבויים, ואין מקום גם לא לפירור אוכל או רוטב על השיש, כשברק של אפור מטאלי מעניק למטבח זוהר נשגב – כעת בא תורם של רעיונות לעיצוב מטבח המתכתבים יותר עם האווירה הביתית-כפרית החמה והטובה שכולנו מתרפקים עליה בנוסטלגיה.

בעיצוב המטבח הצרפתי בסגנון מטבחי פרובנס תמצאו גווני עץ טבעי המשולבים עם צבעי לבן ושמנת, משטחי עבודה בעיבוד פראי שאין להם ולו טיפת ליטוש ומירוק אלא להיפך – כאלה שהמראה שלהם משדר לכל מי שנתקל בו את המסר כי במטבח הזה מבלים ועובדים מי שיודעים אוכל גורמה מהו ומה צריך בכדי להכין אותו. במטבח בסגנון הצרפתי תמצאו מרחשות, תרוודים, מצקות וכפות עץ גדולות תלויות מעל השיש או במרכז חלל העבודה, וזהו בהחלט מטבח שמכבד ומעריך צנצנות תבלינים, בקבוקי רטבים, שמנים ויין, וגם ככר לחם כפרי בצועה המונחת על קרש חיתוך עב בשר.

המאפיינים העיצוביים של המטבח הצרפתי

עיצוב המטבח הצרפתי מתאפיין בקווים מעט גסים יותר, אולם בהחלט חינניים וחמימים למראה. ארונות המטבח עשויי העץ יהיו כאלו שבהם ניתן לקבע מספר ויטרינות זכוכית נדיבים בגודלם ושקל לשלוף אותם ולאחסן בהם את כל שנזקקים לו הבשלן או הבשלנית הרציניים: סירים, מחבתות, תבניות וכלי חרס לאפייה, ולצידם מכשור מתקדם ויעיל המבטיח עבודה נוחה ויעילה יותר (מעבד מזון, מערבל בצק גדול יצוק מתכת, תנור אפייה בילט-אין מתוצרת מעולה לא פחות, ועוד ועוד).

בנוסף מומלץ ומתאים במיוחד לשלב במטבחים צרפתיים פינת אוכל כפרית משפחתית ואינטימית.

רעיונות לעיצוב מטבח צרפתי

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd