עיצוב מטבח שחור לבן

בימינו מוקדשת תשומת לב רבה לא רק לאבזור המטבחים ולא רק לתכנון שלהם כך שהם יהיו פונקציונאליים אלא גם לעיצוב – ואחת האופציות היותר בולטות, וכזו שגם יוצרת מטבחים עזי מבע, היא מטבח שחור לבן.

בדומה לשאלה הקלאסית לגבי הזברות, האם הן שחורות עם פסים לבנים או לבנות עם פסים שחורים (לפי חוקר הונגרי: שחורות עם פסים לבנים), כך גם מטבחים בשחור לבן יכולים להיות שחורים עם תוספות לבנות או מבוססים על הצבע הבהיר עם תוספות כהות לשם ההדגשה וההבלטה. בכל מקרה ובכל מינון של שחור ושל לבן מתקבלים מטבחים דרמטיים מאוד שאי אפשר להישאר אדישים כלפיהם.

זהירות: לא לכל אחד

חשוב להדגיש כי מטבח שחור לבן או לבן שחור לא מתאים לכל אחד ולא משתלב היטב בכל בית.

כאמור מדובר בחלל עז מבע ודרמטי במיוחד, ולמי שמעדיף את הבית שלו סולידי יותר כדאי לחשוב פעמיים ושלוש האם הוא באמת מעוניין באופציה השחורה-לבנה.

בנוסף מטבחים שחורים לבנים מושכים אליהם המון תשומת לב כך ששאר מרחבי הבית עלולים להיראות דהויים ואפילו עלובים משהו. לא כל מה שנראה בתמונות מרהיב הוא אכן כזה במציאות, ועל כן חשוב ליצור הפרדה ברורה בין מטבחים דרמטיים שכאלה לבין שאר חלקי הבית, או להיפך: לדאוג לזרימה נכונה של צורה וצבע אל עבר המרחב השחור לבן כך שהוא ישתלב היטב בסביבתו.

עוד כדאי לקחת בחשבון שמטבחים שחורים לבנים, כמו מטבחים מודרניים באופן כללי, עלולים לשדר ניכור מסוים ורצוי לתת על כך את הדעת ולשבור את הניכור עם אלמנטים חמימים. באופן דומה מטבחי השחור לבן או הלבן שחור עלולים להיתפש כ"יפים מדי" וככאלה שנועדו ליצור רושם ולהוסיף יופי ועל כן בעלי הבית יירתעו מלהשתמש בהם למטרה המקורית שלהם, הכנת אוכל, וגם את האלמנט הזה יש לקחת בחשבון כשמתלבטים איך לעצב את המרחב.

יוקרה מנצחת

לצד האזהרות כדאי להדגיש גם את היתרונות של הקונספט השחור לבן ובראשם היותו של המטבח מרהיב עין באמת.

הצבע השחור משדר יוקרה, נוכחות מכובדת ועוצמה, והלבן משלים אותו עם קלילות ופתיחות, וביחד הם יוצרים מראה של מטבחים קלאסיים. הלבן גם מסייע לשבור את התדמית הגברית משהו של הצבע השחור ומבטיח כי המרחב הקולינארי לא יהיה קודר מדי או לא ייראה קטן מכפי שהוא באמת (שכן השחור בולע אור וגורם לחללים להיראות קטנים יותר).

מטבח לבן שחור – רק עם מעצב מקצועי

אם החלטתם לבחור בקונספט הלבן שחור, מומלץ בחום לא לנסות לעצב את המטבח בעצמכם, וגם לא להסתמך על חברים עם חוש אסתטי מפותח.

במטבחים אלה החשיבות של עיצוב  מטבחים מקצועי היא רבה במיוחד, שכן ישנו צורך לאזן במדויק בין השחור ללבן ולהבטיח מינונים נכונים ואופטימליים עבור הבית הספציפי שלכם.

בנוסף נדרשת תשומת לב רבה ופתרונות מתקדמים ויצירתיים לשלל סוגיות: תאורה (שתעצים את האפקט הדרמטי של השחור לבן אך לא תעמיס על העין יתר על המידה), כניסת אור טבעי (אור טבעי חשוב בכל המטבחים באשר הם ובפרט באלה השחורים לבנים), הוספת כתמי צבע כדי להפוך את המרחב למעניין עוד יותר (אבל לא יותר מדי, כדי לא ליצור מקום מקושקש. למשל מקרר אדום בחלל שכולו לבן שחור יכול להיות פתרון מעולה) וכמובן לבחור בין אפשרויות שונות לשילוב בין השחור ללבן – למשל רצפה שחורה עם ארונות לבנים, או דווקא רצפה לבנה עם משטח עבודה וארון כהים, אי לבן ומסביבו פריטים שחורים וכו'.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd