עיצוב מטבח כפרי לבן

מטבח כפרי לבן הוא אחד המטבחים היותר יפים ומוארים שיש, ולא בכדי יותר ויותר אנשים בוחרים באופציה הזו. מטבח שכזה משדר פשטות כובשת, נינוחות מתוקה ורעננות, וגם אם חובה לנקותו מדי יום (ובאופן מושקע!) שכן על הרקע הלבן כל פיסת לכלוך וכל כתם זעיר מתבלטים מייד הרי שהיופי העדין שלו ותחושת המרחב שהוא יוצר מצדיקים את ההשקעה.

מהו מטבח כפרי?

מטבח כפרי לבן הוא כמובן קודם כל מטבח כפרי – מטבח שמהווה אנטיתזה למודרניות שאולי נראית מרשימה, ובעצם לא אולי, היא נראית מרשימה ויוקרתית, אולם יש בה גם משהו מנוכר, והרצון לחזור למקורות החמימים והנעימים, כמו גם האינטימיים, הפך את המטבחים הכפריים לפופולאריים מאוד.

כדאי לדעת שמטבח כפרי (בין אם לבן ובין אם בכל צבע שולט אחר) אינו מוצר אחיד, שכן ישנן אפשרויות שונות כשמדובר על עיצוב מטבחים כפריים, מה גם שאחד המאפיינים העיקריים של סוג זה של מטבחים הוא הייחודיות של כל אחד מהם והטבעת חותם אישי. עוד חשוב לציין שמטבח כפרי אמנם מהווה אנטיתזה למודרניות אולם אין פירוש הדבר כי לא יהיו בו מכשירים חשמליים משוכללים ומבהיקים ולמעשה כשמדובר במטבח כפרי לבן מכשירי חשמל צחורים כשלג ובעלי יכולות משוכללות משתלבים בו היטב.

כך או כך הדגש במטבחים הכפריים הוא על אור (ומכאן תרומתו הגדולה של הצבע הלבן, שמצטיין ביצירת מוארות), פשטות, חום ונשמה, והאופציות הפופולאריות הן מטבח בסגנון טוסקנה, מטבחים בסגנון פרובנס, מטבחים בהשראת הכפר האנגלי וגם למטבחים יווניים שמשכילים להביא את רוח הכפרים היווניים האותנטיים והציוריים להפליא דוגמת אלה שבהרי הפינדוס (שבצפון מערב יוון) שמור מקום של כבוד. מאפיינים נוספים של מטבח כפרי הם שימוש בחומרים מן הטבע, הקפדה על מרקמים רכים ותכנון שמטרתו מרחב מרווח.

מכשירי חשמל במטבחים כפריים לבנים

כאמור, גם במטבח כפרי ובפרט במטבחים כפריים לבנים ניתן, ורצוי, לשלב מכשירי חשמל מתקדמים, כשבאופן טבעי כדאי להעדיף כאלה שצבעם צחור או לפחות קרוב לכך (אוף ווייט, בז' וכו').

כך ניתן למקם במטבח שכזה, למשל, מקרר 3 דלתות עם מקפיא תחתון של סמסונג או של LG שנהנה לא רק מאסתטיקה מושלמת אלא גם מפונקציונליות גבוהה וטכנולוגיה מתקדמת. לגבי מדיח הכלים רצוי שיהיה זה מדיח כלים אינטגרלי (כלומר כזה ה"מוחבא" בתוך ארונות מטבח ומשאיר שטח גדול יותר למשטח העבודה, מבטיח תחושת ריווח במטבח וכן לא פוגם באסתטיקה הלבנה). גם באשר לכיריים ההמלצה היא לבחור בכאלה בעלי משטח לבן (בין אם אתם מעדיפים כיריים גז ובין אם החלטתם לבחור באופציה החשמלית החדשנית יחסית) וזאת למרות שישנם דגמים רבים בעלי משטח שחור רב רושם – שפשוט פחות מתאים במטבח כפרי.

ריצוף

גם הריצוף במטבחים כפריים לבנים הוא בהיר מאוד, ועל כן חשוב לשטוף את הרצפה מדי יום ואולי אפילו פעמיים ביום. אמנם יש הנרתעים מכך, אולם כדאי לזכור שבסופו של דבר מדובר בלא יותר מ- 5 דקות עבודה, מה גם שהתדירות הגבוהה של הספונג'ה לא רק מבטיחה ניקיון אלא גם מבטיחה שהמטבח, המקום שבו אנחנו מכינים אוכל ואוכלים, יהיה היגייני מאוד.

נגיעות צבע – האם כדאי?

אחד החסרונות של מטבח שכל כולו לבן בוהק הוא שמדובר במרחב שעלול להיתפס כמשעמם, ואולי אפילו באמת קצת לשעמם לאחר זמן מה.

על מנת לנטרל את האופציה הזו, ניתן לשלב כתמי צבע, ואפילו עזי מבע יחסית, במקומות שונים במטבח – אולם יש לעשות זאת באופן מושכל, בעדינות ובמינון נמוך, שכן אחרת האימפקט המוצלח של המטבח הלבן עלול לרדת לטמיון.

עיצוב מטבח כפרי לבן

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd