עיצוב המטבח: חידושים לשנה הקרובה

המטבח הינו המרחב השימושי ביותר בבית, ולא בלי סיבה. האכילה מהווה חלק משמעותי בחיי כולנו בשל חשיבותה המרכזית לקיום וההנאה שנלווית לה. בשנים האחרונות הולכת ומתפתחת התפיסה העיצובית – פונקציונאלית גם במטבח, הזוכה ליותר ויותר שימושים יומיומיים והופכת אותו למוקד הפופולארי ביותר בבית.

מגמות העיצוב במטבחים הישראליים בשנה האחרונה קוראות להרבה חופש ופתיחות, חדשנות ותחושת מרחב המושגת באמצעות תפיסה שונה של חללי הפנים בבית בכלל וחלל המטבח בפרט. בשנות התשעים יכולנו לראות בעיקר מטבחים סגורים בקירות מפרידים, כאשר כל אחד מחדרי הבית הינו בעל תכלית ייחודית משלו והגבולות של כל אחד מהחדרים מוגדרים באופן מובהק – בין אם על ידי קירות ובין אם ביצירת חוצצים אחרים. כיום, המצב שונה.

המטבחים העכשוויים אינם מוגבלים לחדר אחד אלא מתפרשים אל תוך חדר הסלון או האורחים ואפילו גולשים אל מרכז הבית. במקביל, הופך המטבח לחלל אטרקטיבי ודינאמי, כאשר במרכזו נהוג להציב אי מטבח עם משטח עבודה וקולט אדים מעליו – או שאי המטבח מהווה שולחן אכילה ואז קולט האדים מוצב באחת מפינות החלל.

העיצובים הפוסט מודרניים של המטבח הישראלי כוללים מגוון רחב של חידושים טכנולוגיים שונים שרובם משתייכים לגישת הבית החכם ובמקביל אנו עדים לתפיסות חדשניות של שטחי הבית. אלו כוללות שילוב של מגוון תפיסות עיצוביות שונות באותו החלל וכן ערעור מוחלט על התפיסות המקובלות והמוכרות משנים קודמות.

תיחום פינות המטבח

התופעה של "גלישת" שטח המטבח אל חלקי הבית האחרים הביאה להשפעות נוספות על המטבח עצמו. הפינות הייעודיות השונות שבו מתוחמות באמצעות אלמנטים עיצוביים כגון ריצוף, הבדלי גובה ועוד. את פינת האכילה, למשל, נהוג לתחם באמצעות ריצוף שונה או הנחת שטיח. את אי המטבח המיועד לבישול נהוג לקבוע באמצעות הצבת קולט אדים או יצירת במה – המפרידה את האזור משאר הפינות במטבח.

שמירה על ניקיון ואסתטיקה

המטבח החדשני מתוכנן באופן המאפשר שמירה מקסימלית על הניקיון במינימום מאמץ. על מנת לשמור על האוויר הנקי, מוצבים כיום ברוב המטבחים קולטי אדים איכותיים המנדפים את האדים והעשן הנוצר במהלך הבישול. באופן זה ניתן לשבת לאכול לאחר תהליך בישול ארוך מבלי לספוג את העשן או לאכול בתוך ריחות של בישולים שונים.

עיצוב הרמוני

העיצוב המודרני מחפש אחר ההרמוניה והשלמות העיצובית, ולא רק מבחינת הסגנון. עיצוב מטבחים פוסט מודרני מאפשר תנועה זורמת בתוך חלל המטבח וגם ממנו והחוצה. המטבחים מעוצבים בהתאם לצרכים הייחודיים של הדיירים ושומרים על הרמוניה בשלבי האכילה: מהבישול דרך הישיבה לאכול ועד לשלבי הניקוי – המטבח כולו מעוצב בצורה נוחה וידידותית למשתמש.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd