עיצוב ארונות אמבטיה

רמת החיים של רובנו ככולנו עלתה במידה ניכרת בעשורים האחרונים, והדבר בא לידי ביטוי בעוד ועוד אספקטים בחיינו, ובעיקר בתחום עיצוב הבית. אנחנו משקיעים הרבה יותר בפריטים מעוצבים לאורכו ולרוחבו של מרחב המגורים שלנו, בין אם זה הסלון, בין אם בחדרי השינה (גם של המבוגרים וגם של הילדים, וגם חדרי ארונות), במטבח – וגם באמבטיה. יותר ויותר חדרי רחצה הפכו להיכלים של ממש עם אמבטיה מרווחת ומהודרת, מקלחון מעוצב להפליא ולא פחות מכך מפנק, כיור מרהיב עין, וגם ארונות האמבטיה, שפעם היו ארוניות שרות סטנדרטיות וצנועות, השתדרגו פלאים בעשורים האחרונים וכיום מושקעים משאבים רבים, ובעיקר תשומת לב, תכנון קפדני וכסף, בעיצובם.

עיצוב ארונות לאמבטיה, כמו עיצוב ארונות מטבח, הוא אתגר מורכב בשני מישורים, זה האסתטי וזה הפרקטי. מצד אחד ישנו רצון שהארון יהיה גדול ככל האפשר ויעניק פתרון אחסון הולם לצרכים של כל בני הבית ומצד שני גודלו של חדר הרחצה והעובדה שחובה למקם בו אמבטיה ו/או מקלחון + כיור מצמצמת את המרחב הפנוי עבור הארון. בנוסף חובה לקחת בחשבון את העובדה שחדר רחצה הוא סביבה לחה ורטובה ועל כן להשתמש בחומרים עמידים בסביבה כזו (שהרי אין טעם להשקיע בארון שיחזיק מעמד שנים ספורות בלבד) וכמובן שגם השיקול הוויזואלי משחק תפקיד.

ארונות הזזה או ארונות פתיחה

השאלה הראשונה אותה אנו צריכים לשאול את עצמו בתהליך עיצוב ארונות אמבטיה היא האם לבחור בארונות הזזה או בכאלה שדלתותיהם נפתחות כלפי חוץ.

לארונות הזזה יתרון משמעותי והוא שאפשר למקם ארון גדול יחסית גם בשטח קטן למדי, שכן אין צורך להשאיר מרווח פנוי לפתיחת הדלת כלפי חוץ. מצד שני, ארונות אלה נתפסים לעיתים כפחות עמידים וזאת בשל הסכנה שהמסילה עליה נעות הדלתות תתעקם או תתעוות, או שהדלתות יצאו ממנה – אמנם כשקונים דגם איכותי הסיכון נמוך, אולם זהו בכל זאת שיקול.

עוד שיקול שצריך לקחת בחשבון אם בוחרים בארונות הזזה הוא מיקום המראה. בלא מעט ארונות אמבטיה מותקנת מראה על אחת הדלתות, ואם זהו ארון הזזה כמובן שחשוב למקם את המראה על דלת שאינה מוסתרת על ידי דלתות אחרות.

ארונות תלויים או ארונות ניצבים

התלבטות נוספת בעת בחירת ארונות אמבטיה מעוצבים היא האם להציב אותם על הרצפה או שמא לחבר אותם לאחד מקירות חדר הרחצה (כשכמובן ניתן גם לשלב, כשחלק מהארון הוא על הרצפה וחלקו השני מחובר לקיר).

גם לשאלה זו אין תשובה חד משמעית, וישנם יתרונות וחסרונות לכל אחת מהאופציות. ארונות הניצבים על הרצפה הם פחות נגישים עבורנו ומאלצים אותנו להתכופף אליהם, וכן מקשים על ניקוי חדר האמבטיה כהלכה. יחד עם זאת לאורך הקירות לא תמיד יש מקום פנוי להציב ארון ולפעמים הדבר פוגם באסתטיקה של המרחב.

מגמות בעיצוב ארונות

מגמה אחת של עיצוב ארונות אמבטיה היא בחירה בעץ מלא – לאו דווקא טרנד עכשווי אלא יותר מגמה על-זמנית. לעץ מלא מספר יתרונות מובהקים, ובראשם חוסנו ועמידותו, העובדה שהוא אינו פולט גזים רעילים והתחושות החיוביות שהוא משרה על סביבתו (ובפרט הופך העץ המלא את חדר האמבטיה למקום שכולו טבעיות, נינוחות וחיבור לשורשים). הבחירה בין סוגי עץ שונים ובין גוונים שונים (בהירים יותר מול כהים יותר וכו') מאפשרת התאמה מלאה של הארון לאופי האמבטיה ויצירת סינרגיה אסתטית משובחת במיוחד.

מגמה נוספת המאפיינת עיצוב ארונות אמבטיה בימינו היא שימוש בצבעים עזי מבע בחלק מהארון, וזאת על מנת להפוך את חדר האמבטיה ליותר מרתק.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd