סידור נכון של חדר ארונות

חדר ארונות הפך בשנים האחרונות כמעט לסטנדרט, וזאת לנוכח הנטייה של רובנו ככולנו לצבור פריטים רבים, ובעיקר בגדים ונעליים, והצורך למצוא להם פתרונות אחסון שלא יצמצמו יותר מדי את מרחב המחיה שלנו. אבל על מנת שהחיים יהיו באמת נוחים ומרווחים אין די בחדר ארונות אלא חשוב מאוד גם לסדר אותו מעת לעת, כך שהוא גם יוכל להכיל את כל הפריטים שאנחנו זקוקים להם וגם נוכל למצוא כל פריט ופריט במהירות יחסית.

בנוסף, ועוד לפני שמתמחים בסידור חדר ארונות יש להשקיע תשומת לב בתכנון החדר החיוני הזה כדי להבטיח מקסימום אפשרויות אחסון במינימום מקום. עוד כדאי לקחת בחשבון שישנם אנשים שזוהי עבודתם – סידור חדר ארונות – וכמובן שניתן להיעזר בהם אם אתם לא מצליחים לעשות זאת בכוחות עצמכם.

איך לתכנן חדר ארונות יעיל במיוחד?

כשמתכננים חדר ארונות, הצורה המיטבית היא ר' או לחילופין ארונות הזזה מקבילים זה לזה ומעבר ביניהם – כך מושג שטח אחסון מקסימלי. מבחינת החלוקה בתוך הארונות בין קולבים, מגירות, מדפים וכו', אין כללים אחידים ולכל משפחה תתאים חלוקה אחרת בהתאם לאופי הפריטים אותם היא רוצה לאחסן.

בנוסף, ממליצים מעצבי פנים על הוספת צוקל אלומיניום לארונות על מנת לחזק אותם, כך שניתן יהיה לאחסן בהם גם מזוודות, תיבות מלאות בפריטים שאין להם מקום אחר בבית ובעצם כל דבר שחדר הארונות הוא המקום הטבעי עבורו.

אגב, אם החלטתם להקצות שטח לחדר ארונות כדאי להשקיע מעט תשומת לב גם בעיצוב חלל זה (למרות שמטרתו העיקרית הינה פונקציונלית ומן הסתם פרקי הזמן שבני הבית מבלים בו מצומצמים מאוד). עצה עיצובית אחת היא לרצף חדר זה בפרקט, ובפרט כזה המהווה המשך ישיר של הריצוף בחדר השינה (בהנחה שחדר הארונות שלכם צמוד לחדר השינה, כפי שכך הדבר ברוב המקרים). המלצה נוספת היא וילונות חוטים בכניסה לחדר הארונות – אלה גם יאפשרו כניסה נוחה (ובפרט במקרים בהם נכנסים ויוצאים פעם אחר פעם) וגם יסתירו את הבלגן, שמן הסתם ישרור מעת לעת בחדר הארונות, לפחות עד שתתפנו לסדר אותו…

קופסאות, סלסילות ושקיות ואקום

על מנת להפחית את הבלגן בתוך הארונות, מומלץ להשתמש בסלסילות (אין צורך להשקיע בסלסילות יקרות – הסוג הפשוט ביותר יספיק), ובהן להניח פריטים מאותה קבוצה. ניתן להשאיר אותן פתוחות ואז תכולתן תבלוט לעין, ואם רוצים לערום מספר סלסילות זו על זו ולחסוך מקום ניתן להשתמש בכאלה עם מכסה.

בדומה כדאי להיעזר בקופסות פלסטיק, שמטבען הן דקות וגם לא יקרות, ובשקיות ואקום שבהן ניתן לשמור כמעט כל פריט שיש (פרט לשמיכות פוך עלולות להתקלקל בתוך שקית ואקום).

איך נגביר את הנראות של כל פריט ופריט בארון?

סידור חדר ארונות הוא מלאכה מייגעת למדי, ועל כן כדאי מלכתחילה לארגן את הפריטים השונים בתוך הארונות כך שלא נצטרך לבצע את המשימה הזו (שלפעמים נראית כמו משימה בלתי אפשרית) לעיתים קרובות.

הצעה אחת שחוסכת בלגן היא להניח רק פריט אחד על כל קולב – שכן אחרת, הפריטים שמכוסים בפריטים אחרים נסתרים מן העין ועלולים גם להישכח מהלב, ואז כשזקוקים להם מתחיל הבלגן.

באופן דומה, חולצה עם הדפס צריך לקפל כך שההדפס יהיה בולט לעין וכשתחפשו את אותה חולצה לא תצטרכו להפוך מדפים שלמים בתקווה שהיא תצוץ.

עצה פרקטית נוספת בעת סידור חדר ארונות היא לוודא שיש בחדר, או בסמוך לו, שרפרף קטן, כך שכשנרצה להגיע לפריטים הממוקמים במדפים הגבוהים נוכל לעשות זאת בקלות ובמהירות, במקום להילחץ, למשוך פריטים וליצור תוהו ובוהו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd