מי צריך ארונות הזזה לנעליים?

"נעליים קונים מהר", כתבו דני סנדרסון, אלון אולארצ'יק ומנחם זילברמן ושרה כוורת, ואם הדבר היה נכון ב- 1973, השנה שבה סיפורי פוגי החלו להתנגן בכל בית, הרי שכיום, 4 עשורים אחרי, הדבר נכון שבעתיים: העלייה ברמת החיים גורמת לכך שלרבים מאיתנו יש יותר ויותר זוגות נעליים, כשגם מגמת הירידה במחירי הנעליים (ובפרט אלה המגיעות אלינו מהמזרח הרחוק ואולי לא מצטיינות באיכות גבוהה אבל המחיר הנוח הופך אותן לבהחלט משתלמות) תורמת להצטברות עוד ועוד זוגות נעליים בבתים רבים.

הצטברות כמות גדולה של זוגות נעליים מחייבת כמובן פתרונות אחסון מתאימים, ואחד הפתרונות האפקטיביים ביותר הוא ארונות הזזה.

החסרונות והיתרונות של ארונות ההזזה

ארונות הזזה הם ארונות שדלתותיהם לא נפתחות כלפי חוץ על גבי צירים אלא נעות על מסילות. בעבר היו המסילות עשויות מחומרים בלתי עמידים ולאחר שימוש לא בהכרח ממושך בארון ההזזה המסילה התעקמה, הדלת נטתה לברוח מהמסילה ושאר צרות – אולם כיום ארונות אלה נהנים מעמידות גבוהה ומשרתים את בעליהם לאורך שנים רבות.

העובדה שהדלתות לא נפתחות כלפי חוץ היא יתרון נוסף של ארון הזזה, יתרון משמעותי במיוחד כשמדובר בחדרים קטנים יחסית – בזכות היעדר הצורך להשאיר מקום לפתיחת הדלת כלפי חוץ ניתן למקום ארון גדול יחסית. כשמדובר בארון הזזה לנעליים יתרון זה משמעותי אף יותר, שכן ברוב המקרים ארון זה מתווסף על ארונות קיר, חדר ארונות או ארונות אחרים לאחסון בגדים או שאר פריטים.

כמו כן קל יותר לשמור על סדר וארגון בתוך ארונות הזזה, ובמקרים רבים מדובר גם ברהיט מעוצב להפליא המייפה כל מרחב בו הוא מוצב, בין אם בחדר האמבטיה, חדרי שינה, מטבח, סלון או כל חלל אחר.

החיסרון היחיד למעשה של ארונות ההזזה הוא הסיכון שהדלתות יצאו מהמסילות, אולם כאמור אם מקפידים לרכוש מוצר איכותי הסיכון נמוך.

האם כדאי ארונות הזזה מעץ מלא או מעץ מעובד?

ההתלבטות העיקרית בעת רכישת ארונות הזזה לנעליים היא האם להעדיף ארון מעץ מלא או שמא להסתפק בארון מעץ מעובד – שבבית, סיבית, סנדוויץ' וכו'.

ראשית חשוב להדגיש שבכל מקרה ארון מעץ משרה סביבו תחושות של טבעיות, נינוחות, חמימות ואותנטיות – אף שלארונות הזזה מעץ מלא יתרון על פני ארונות מעץ מעובד באספקט זה.

יתרון נוסף של העץ המלא על פני המעובד הוא היותו חזק יותר, וגם הרבה יותר עמיד – ארון הזזה לנעליים מטבעו נפתח ונסגר לא מעט פעמים ביום, ובפרט אם הוא משמש את כל בני הבית (כפי שבדרך כלל קורה), כך שאך טבעי הוא שתינתן עדיפות לעץ המלא הכאמור עמיד יותר.

יתרון אחר של עץ מלא על פני עץ מעובד, יתרון משמעותי במיוחד, הוא שהוא אינו פולט גזים רעילים. בפרט מדובר על גז בשם פורמאלדהיד, ששורה ארוכה של מחקרים הוכיחה כי חשיפה אליו מגבירה את הסיכון ללקות במחלות שונות הקשורות לדרכי הנשימה, בהפרעות בשינה ובגירויים בלתי נעימים אחרים, וכמו כן הוא חומר מסרטן.

אל מול כל היתרונות של העץ המלא ישנם גם שני יתרונות לעץ מעובד: הוא גמיש יותר ועל כן קל יותר לעבוד איתו, ובעיקר המחיר שלו נמוך יותר.

איך לבחור ארון הזזה לנעליים?

על מנת לבחור בצורה מושכלת ארון הזזה לנעליים צריך קודם כל להחליט לגבי המיקום שלו בבית. כנגזרת מהמיקום שלו נקבעות גם המידות שלו – כאלה שיאפשרו שטח אחסון מקסימלי לכמה שיותר נעליים תוך כדי שמירה שהארון לא יהיה גדול מדי מבחינת המרחב בו הוא מוצב (כשהעובדה שמדובר בארון הזזה היא כמובן יתרון משמעותי).

פקטור נוסף הוא הגוון של הארון, שכמובן חשוב כי ישתלב בסביבה ויתרום לאסתטיקה שלה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd