מטבח קטן או מטבח גדול?

היתרונות של מטבח גדול ומרווח ברורים, אבל לפעמים דווקא המטבח הקטן הוא הנוח יותר. 

כך תתכננו את המטבח נכון, בהתאם לשטח המוקצה לו .

 
             מטבח גדול – 

רובנו חולמים על מטבח רחב ידיים שיאפשר לנו לבשל בנוחות ואולי גם לארח. עם זאת, תכנון של מטבח גדול מהווה אתגר לא פשוט כיוון שמרחק גדול מדי בין הכיריים, הכיור והמקרר יכול להפוך את הבישול לפעולה מעייפת ביותר. לצד תכנון נכון של משולש עבודה זה, יש לשים את הדעת גם על יחס הולם בין משטח העבודה למשטח האירוח.

מעצבים רבים בוחרים לצמצם את משולש העבודה, ובכך להפוך את פעולת הבישול לנוחה יותר, וגם להרוויח עוד שטח אירוח בתוך המטבח. מהלך כזה עשו גם המעצבות פלורינה פופובסקי וטלי אליאשוב. השתיים תכננו מטבח נכון ויפה להפליא, שבו הכיור והכיריים סמוכים זה לזה, ואף יש די מקום עבור פינת אוכל משולבת.

מטבחי סמגל, עיצוב פנים: פלורינה פופובסקי וטלי אליאשוב, צילום: אייל תגר 

מטבח קטן –  

במטבח קטן עמדות העבודה קרובות זו לזו, ומקומות האחסון מרוכזים. עם זאת גם כאן יש אתגרים. בתכנון של מטבח קטן יש לאפשר תנועה של מספר אנשים, וליצור די מקום לבישול, אכילה ואחסון.

האדריכלית סנדרה חליווה קיבלה לידיה מטבח מצומצם, ובעזרת תכנון נכון הצליחה להכפיל את שטח האחסון הקיים בו. במטבח שעיצבה, הכול סובב סביב האי שמשמש גם כמשטח עבודה וגם כאזור אירוח. כמו כן, יש כאן ניצול מרבי גם של גובה המטבח, הודות לארונות שמגיעים עד לתקרה.  

מטבחי סמגל, עיצוב פנים: סנדרה חליווה, צילום: שי אדם

 

מטבחי סמגל, עיצוב פנים: סנדרה חליווה, צילום: שי אדם

 
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd