מטבח מעץ מלא – מגוון רחב של מטבחים מעץ מלא במקום אחד

בניגוד לימים עברו, שבהם רוב המטבחים בארץ נראו פחות או יותר אותו דבר, בימינו יש מגוון רחב, אינסופי כמעט, של אפשרויות – הן מבחינת העיצוב של המטבחים והן מבחינת המרכיבים שלהם (החומר ממנו עשוי משטח העבודה, סוג הכיריים, הצורה בה מאורגן המטבח ועוד). אבל לצד השונות הרבה והמגוון הרחב יש גם קונצנזוס רחב לא פחות: מטבחים מעץ מלא הם שילוב מוצלח של איכות ויופי.

מאילו עצים מרכיבים מטבחים?

המבחר הרחב למדי של סוגי עצים מהם מרכיבים מטבחים מאפשר לכל אחד למצוא את המטבח האופטימאלי עבורו – מבחינת הגוונים, הטקסטורה וכמובן המחיר, שהרי אין דין מטבח עשוי עץ אורן כדין מטבח מעץ מהגוני.

רשימת העצים מהם ניתן לייצר מטבחים מעץ מלא כוללת בין השאר את האלון, את המייפל, את הבוק, את האגוז האפריקאי, את הדובדבן, את האמבויה, את הזוברנו, את הטיק, וכאמור את האורן והמהגוני.

האורן הוא עץ רך ובהתאם גם זול יחסית. גווניו צהבהבים בהירים והוא אחד העצים הפופולאריים ביותר לייצור רהיטים שונים אולם כשמדובר במטבחים מעץ מלא, הרכות שלו בעוכריו כך שלמרות המחיר האטרקטיבי אין זו בחירה נפוצה מאוד.

הדובדבן הינו עץ קשה (אם כי אחד הרכים בקטגורית העצים הקשים) בעל גוונים אדמדמים עמוקים שבחלק מהמקרים נוטים להתכהות עם השנים. גם לעץ הבוק גוונים אדמדמים והוא אף קשיח יותר מהדובדבן. עץ אחר הנהנה מ"קשיחות" ובהתאם מעמידות גבוהה הוא האלון, שסיביו גסים יחסית וכן הוא מתאפיין ב"עיניים" רבות. נוחות העיבוד של האלון הופכת אותו לרווח למדי בתעשיית המטבחים. עץ המייפל מאפשר יצירת משטחים חלקים למשעי כך שהוא מתאים במיוחד לשולחנות, משטחי עבודה, דלפקים וכו'.

עצים יוקרתיים יותר, ועל כן כאלה שהם פחות נפוצים, הם הזוברנו, הטיק, האמבויה והמהגוני. מטבחים מעץ מלא על טהרת עצים אלה יהיו יקרים במיוחד, אבל גם ייחודיים ומרהיבי עין.

 מטבחים מעץ מלא – יותר יקר אבל גם יותר משתלם

לצד כל היתרונות של מטבחים מעץ מלא, נהוג לייחס להם גם חיסרון שבהחלט אינו בטל בשישים: מחירם גבוה יותר ביחס לאחיהם שאינם מבוססים על עץ מלא אלא על סנדוויץ'. יחד עם זאת כדאי לזכור שעץ מלא מחזיק מעמד שנים רבות יותר מחומרים זולים יותר דוגמת סנדוויץ', MDF, סיבית וכו', כך שאם מחלקים את מחיר המטבח על פני כל השנים שבהן הוא אמור לשרת אותנו, מסתבר שהמטבחים המבוססים על עץ מלא הם הבחירה המשתלמת יותר, למרות המחיר הגבוה.

איך לשמור על מטבח מעץ מלא?

מטבח עץ מלא, כאמור, מחזיק מעמד הרבה יותר ממטבחים אחרים, ואם תשמרו עליהם היטב הם ישרתו אתכם נאמנה ויוסיפו שמחה לחייכם שנים רבות במיוחד.

בין השאר חשוב להקפיד על שימוש במטלית לחה ובחומרים המותאמים במיוחד לניקוי עץ, שכן חומרים אחרים עלולים להזיק לו באופן בלתי הפיך. כמו כן חשוב לנקות בהתאם לכיוון הסיבים ולא נגדם, ובכך לשמר את המראה הנאה של העץ.

עיצוב מטבחים מעץ מלא

במטבחים כאלו תמיד שוררת אווירה חמימה ונעימה, לעיתים אפילו אינטימית ורומנטית, ותמיד כיף לבשל, לאכול ולהתארח בהם. על מנת להעצים את האווירה החיובית, מומלץ להשתמש בצבעים חמים ובהירים המדגישים את יופיו של העץ המלא. המלצה נוספת היא להקפיד גם על רמת גימור גבוהה של הפרזולים (ידיות הארונות וכו'), על מנת שהפרטים הקטנים לא יפגמו בתמונה הגדולה וביופי הרב.

כדאי גם להיעזר באנשי מקצוע בתחום עיצוב הפנים ועיצוב המטבחים, על מנת להגיע למטבח היפה ביותר והמתאים ביותר לבית שלכם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd