מטבח כפרי שמנת

מטבח כפרי הוא טרנד עיצובי בולט מאוד בשנים האחרונות, ובפרט בוחרים רבים במטבח כפרי שמנת – בזכות האיכויות של גוון זה וההתאמה המוחלטת שלו למטבחים כפריים.

מה זה בעצם מטבח כפרי?

מטבח כפרי – שכמובן תמצאו אותו גם בבתים רבים במרחבים האורבאניים ולא רק בישובים בעלי אופי כפרי – הוא מטבח שמעוצב ברוח הקסם הכפרי ותוך חיבור לסביבה ולטבע באופן כללי.

בין האלמנטים המאפיינים עיצוב מטבח כפרי:

  • שימוש נרחב בעץ, ובפרט בעץ מלא – בין אם בארונות, בין אם להקמת דלפק סביבו יתרכזו בני הבית, בין אם לטובת מדפים עליהם יונחו חומרי גלם מן הטבע, ובין אם למטרות נוספות. בדרך כלל ישנה העדפה לעץ בעל מראה בלתי מעובד ואפילו גס, כדי להדגיש את הכפריות והטבעיות.
  • רצפה ייחודית – אריחים מצוירים ואבן טבעית הם שתיים מהאפשרויות הבולטות במטבח כפרי שמנת. גם אריחי טרה קוטה עשויים להשתלב היטב במטבח שכזה.
  • ציוד מטבח תלוי על ווי נחושת, צלחות פורצלן על מדפים פתוחים בתוך אחד הארונות, פרחים אמיתיים בתוך קנקן מעוצב בקפידה, סלסילת שום, צנצנות תבלינים – כל אלה תורמים לא מעט למראה הכפרי הנחשק.
  • אור טבעי, ובשפע – מוטיב אחר המאפיין את המטבח הכפרי הוא מפתחים גדולים המתוכננים כך שאור טבעי ידגיש את יופיו של המטבח ויחדור אליו בכמות גדולה ככל האפשר לאורך שעות רבות ככל האפשר.
  • מכשירים חשמליים מתקדמים – לכאורה מקרר גדול עם מספר דלתות, כיריים חשמליות או מדיח כלים אינטגרלי נוגדים את האופי הכפרי, אולם בפועל כמובן שמטבח כפרי אין פירושו ציוד מיושן, אלא להיפך.

למה כדאי מטבח כפרי שמנת ועד כמה להשתמש בצבע זה?

צבע השמנת כמו נולד למען מטבחים כפריים, שכן הוא יוצר סביבו תחושה נעימה ורכה, בדיוק זו שאנחנו שואפים אליה במטבח מסוג זה, ובנוסף הופך את המרחב למואר ולבעל מראה מרווח.

על פי הפנג שווי, אגב, שמנת קשורה לאלמנט האדמה, מוטיב כפרי לכל הדעות, ובנוסף היא מצליחה להרגיע את האש (על מנת שלא תצא מכלל שליטה) וכן לעשות זאת ללא תוקפנות אלא בנחת ובנועם – או בקיצור כל מה שצריך למטבח כפרי.

יחד עם זאת חשוב להדגיש כי מטבח כפרי מתאפיין בדרך כלל בצבעים חמים יותר כגון אדום, כתום או חום וכן בירוק על גווניו השונים, כך שהשימוש בצבע השמנת חייב להיות מושכל, עדין ותוך הקפדה על הרמוניה עם מרכיבי המטבח השונים ועם הצבעים האחרים בו.

למשל, ארונות מטבח שכזה יהיו ארונות עץ בעל גוון בהיר יחסית.
גם התאורה תהיה חמה ולפעמים אפילו מתקינים שנדליר רב רושם כדי להתגבר על האנמיות המסוימת של השמנת.

באופן כללי כשרוצים מטבח כפרי שמנת חשוב להשקיע תשומת לב רבה בשלב התכנון, על מנת להבטיח אסתטיקה מושלמת והרמוניה בין מרכיבי המטבח לבין עצמם ובינם לבין הסביבה.

סוגי מטבחים כפריים

עוד כדאי לדעת שמטבח כפרי שמנת הוא שם כולל לדגמים רבים, כשבאופן כללי סוגי העיצובים הבולטים בתחום זה הם פרובנס, טוסקנה, מטבח אנגלי ומטבח יווני.

לכל אחד מהעיצובים הנ"ל ישנם מאפיינים ייחודיים בנוסף לקווים הכלליים המגדירים מטבח כפרי.
כך, למשל, מטבח כפרי שמנת בנוסח פרובנס יהיה רחב ידיים, פריטי הריהוט בו יהיו מאסיביים (אבל עם פינות מעוגלות כדי לרכך),
הצביעה בצבע שמנת תתבצע לרוב בשתי שכבות במטרה ליצור אפקט עתיק ומעניין, סביר להניח שיהיה אי בלב המטבח וכך גם מדפי עץ רחבי ידיים.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd