מטבח אפור מעושן

אפור אמנם נתפש כצבע משעמם, וכך למשל אדם שאין בו עניין רב יוגדר כ"אפרורי" וגם מזג אוויר אפרורי משרה ברוב המקרים תחושות דכדוך, אבל בפועל הצבע האפור בהחלט יכול ליצור מרחב מעניין ומסקרן, מעט מסתורי אפילו, מה גם ש"חמישים גוונים של אפור" הוא לא רק שם של ספר וסרט אלא מציאות – מציאות שבה ישנם גווני אפור שיכולים להוות בסיס לעיצוב מושך עין, וכזה הוא האפור המעושן. בפרט מתאים הגוון המחוספס אך בה בעת המרגיע למטבח מודרני אבל גם סוגי מטבחים אחרים הוא עשוי לשדרג.

המטבחים שלנו הופכים מעוצבים יותר ויותר משנה לשנה, וזאת מכמה סיבות ובראשן העובדה שרובנו ככולנו מבלים זמן רב יותר ויותר במרחב זה. בנוסף, הפכו המטבחים בבתים רבים למקום מפגש לכל בני המשפחה, וגם הרצון לחיות בסביבה אסתטית ומוקפדת כמו גם להרשים אורחים תורם להעלאת המודעות לחשיבות עיצוב המטבח ולנכונות להשקיע בכך משאבים רבים.

אחד המרכיבים המרכזיים בעיצוב המטבח, באופן טבעי, הוא הגוונים המובילים שבו, ולמעשה יש להם משקל נכבד באווירה ששוררת בו ובתחושות שהוא יוצר בקרב מי שנכנס אליו. כך למשל צבעים בהירים משדרים פתיחות, ססגוניות עזה מקרינה יצריות אך בה בעת עשויה גם להיתפס כילדותית, הצבע השחור משדר כובד ראש, גוונים כסופים מזוהים עם יוקרה אך גם עם ניכור ואילו מטבח אפור מעושן משרה בעיקר תחושות של טוב טעם, עדכניות ועוצמה שקטה, בדיוק

האם כדאי לשלב גוונים נוספים במטבח אפור מעושן?

באופן טבעי מטבח אפור מעושן שאין בו גוונים נוספים עלול להיות משמים משהו, ועל כן ברוב המקרים ההמלצה היא בכן לשלב בו גוונים נוספים – יש שיעדיפו את הלבן הצח שידגיש את המעושנות של האפור, יש שמבחינתם האופציה האופטימלית היא הבזקי צבע עז מבע (אדום, סגול, כתום וכו') ועוד אפשרות היא עץ על גווניו השונים, בין אם אלה הבהירים ובין אם אלה הכהים יותר (כשבהתאם לבחירה של הגוון המדויק של העץ נקבע גם האימפקט הכללי של המטבח).

ריצוף, משטח עבודה או חיפוי קיר?

האלמנטים העיקריים המרכיבים מטבח אפור מעושן הם ריצוף, משטח עבודה וחיפוי קיר.

אם בחרתם לרצף את המטבח שלכם במרצפות בגוון אפור מעושן (בחירה שהופכת נפוצה יותר ויותר, אגב), מומלץ להעדיף מרצפות גדולות יחסית, ואפילו גדולות מאוד, שיעצימו את האפקט שיותר הגוון הייחודי, כמו בעיצוב מטבח שחור.

משטח עבודה של מטבח אפור מעושן יהיה עשוי מן הסתם שיש, כשחשוב לרכוש את המשטח לא רק על פי יופיו אלא גם על פי איכותו, ובפרט לעשות זאת אצל יצרנים מוכרים.

חיפוי קיר בצבע המדובר עשוי להיות מזכוכית, שהודות לטכנולוגיות המתקדמות של ימינו יכולה להיצבע במגוון גוונים, או מאריחי קרמיקה מסוג כזה או אחר ואשר יהיו בעלי מראה אפור מעושן.

אופציות נוספות הן שולחן שעליו זכוכית בגוון אפור מעושן, אי שמתאפיין בצבע זה או דלפק ארוך שעליו חיפוי זכוכית אפורה מעושנת.

המפתח למטבח מוצלח: התאמה לבני הבית

 חשוב להדגיש: מטבח אפור מעושן אינו מתאים לכל בית ולא לכל אדם.

אמנם לצבע זה ישנן כאמור איכויות בלתי מבוטלות, ובהתאם אנשים רבים שרואים בו יופי רב וישמחו לעצב את המטבח שלהם על סמך גוון זה, אולם ישנם גם כאלה שיירתעו ממטבחים אפורים מעושנים ובוודאי שלא ירצו אחד כזה אצלם בבית.

גם מי שמטבח אפור מעושן מוצא חן בעיניו לא פטור כמובן מחובת התאמת מטבח ספציפי לבית שלו, ובפרט לתת את הדעת לגבי הגוונים המדויקים והמינונים של כל אחד מהם.

מטבח אפור מעושן

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd