מטבח אמריקאי – להיות בבית להרגיש בחו"ל

התרבות האמריקאית אהובה עלינו מאוד, בין אם מדובר במוזיקה, בין אם אלה סרטים הוליוודיים ובין אם סדרות טלוויזיה. באופן כללי ההוויה האמריקאית מקבלת ביטוי נרחב מאוד כאן בארץ – כך שאך טבעי הוא שגם מטבח אמריקאי יזכה לפופולאריות גבוהה ויותקן בדירות ובבתים רבים.

מהם המאפיינים של מטבח אמריקאי?

הבתים בארה"ב מתאפיינים באופן כללי בשימוש נרחב בעץ ובאופן כללי חומרים מן הטבע שאינם עוברים עיבוד יתר על המידה, ובהתאם גם במטבחים אמריקאיים תמצאו הרבה עץ וחומרים טבעיים (כך שלמעשה מטבח בסגנון אמריקאי הוא במידה רבה גם מטבח כפרי).

מאפיין נוסף של המטבח האמריקאי הוא היותו רחב ידיים – כך שבאופן טבעי הוא מתאים לבתים גדולים יחסית או לדירות שבהן מוקדש מרחב גדול למטבח (וביותר ויותר דירות ובתים בימינו זה המצב לנוכח הפיכת הקולינאריה לנדבך מרכזי בחיי רבים מאיתנו). המרחב הגדול גם מאפשר אבזור מרשים ופתרונות אחסון רבים ומתקדמים, וגם בארץ עיצוב מטבחים שכאלה כולל התייחסות למרכיבים אלה ובפרט לפריסה מושכלת של פתרונות האחסון כך שנוחות השימוש תהיה מרבית – בדרך כלל מדובר בארונות עמוקים מאוד ורחבים להפליא, כשניתן כמובן להיעזר במדפים נשלפים, מגירות עם חוצצים ועוד מנגנונים ייחודיים כך שניתן יהיה להגיע לכל פריט ופריט בקלות וביעילות.

עוד מרכיב מרכזי של מטבח אמריקאי הוא משטח עבודה רחב ידיים גם הוא (באופן כללי האמונה של האמריקאים כי גדול יותר הוא גם טוב יותר באה לידי ביטוי במטבחים שלהם). במקרים רבים משטח העבודה ממוקם על אי משלו ובכך זוכה לכבוד הראוי לו. בדרך כלל אי זה יהיה רחב מאוד ואת הבסיס שלו ניתן לנצל כמשטח אחסון נוסף.

חשוב להדגיש שמטבחים אמריקאיים מתאפיינים גם בתשומת לב רבה לפרטים הקטנים, וכך למשל הידיות יהיו עשויות מברזל והפרזול מושקע, הכיורים עמוקים והברזים רבי רושם.

סדר וארגון

אמריקאים אוהבים סדר וארגון בכל מקום ובפרט במטבחים, ובהתאם תכנון מטבח שכזה הוא תהליך מושקע ומושכל.

הדרך אל מטבח אמריקאי "מושלם" מתחילה בזיהוי מדויק של הצרכים של בני הבית השונים ובפרט אלה שירבו להשתמש במטבח.

לאחר שלב זה ניתן להתחיל לתכנן את המטבח. למשל, מה יהיה גודל משטח העבודה והאם הוא ישובץ באזור נפרד משלו (אי) כשבאופן טבעי ככל שבני הבית מרבים יותר להכין אוכל כך יש צורך במשטח עבודה גדול יותר, שיבטיח נוחות עבודה מקסימלית, וגם סביר יותר להניח שהאופציה שתיבחר יהיה מטבח עם אי כך שמי שמכין את האוכל יהנה ממרחב פעולה ולא ירגיש חנוק.

החלטות נוספות שיש לקבל כשמתכננים מטבח אמריקאי הן האם להכין נישה למקרר (באופן כללי ישנה כאמור נטייה לחלק מטבחים אמריקאים לאזורים מוגדרים ומובחנים), וכן היכן ימוקם כל מרכיב  (המקרר, הכיור, משטח העבודה שכאמור סביר להניח כי ימוקם באי, מרחבי האחסון השונים וכו').

ברוב המקרים מטבחים אמריקאיים הם בצורת האות ר', כלומר שתי צלעות לאורך שני קירות ניצבים זה לזה – בדרך כלל למלוא האורך – וכך נותר במרכז החלל די והותר מקום לאי רחב ידיים.

על מה חשוב להקפיד כשבוחרים מטבחים אמריקאיים?    

כשבוחרים מטבח מבין המבחר הרחב למדי של מטבחים אמריקאיים שמציעות בימינו חברות שונות, ישנם מספר דגשים אליהם חשוב לשים לב:

ראשית, חובה לוודא כי חומרי הגלם מהם מיוצר המטבח הם איכותיים במיוחד. בנוסף חשוב כאמור לשים לב גם לפרטים הקטנים, כדי להבטיח שהכל יהיה מושלם, וכמובן שכדאי לוודא גם כי ההתקנה היא מקצועית לחלוטין.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd