מטבחי חוץ מאבן – גם יפים , גם אופים וגם חזקים

חלומות עיצוביים רבים עוסקים במטבח. החלומות הללו פוקדים גם גברים וגם נשים, ולפעמים הם משותפים לזוגות.
לרוב מדובר, כמובן, על בשלנים שחושקים שהמטבח שבו יכינו את הארוחות המופלאות – יתפיחו את הבצק ללחם הביתי הייחודי,
יתקינו את הירקות לתבשיל הקדירה, יחתכו את הסלט, יקלפו את התפוחים לטארט הטאטן, יבשלו את המרק עתיר הניחוחות, יערבלו את הקציפה לקינוח ויאפו את הפחזניות– יהיה מושלם.
מי שמבין בבישול ומתנסה בו, ומעביר שעות במטבח, מייחל למרחב שיהיו בו משטחי עבודה ארוכים ורחבים, ארונות מושלמים שבהם אפשר לאחסן הכל,
שייש חלומי ויפהפה, כיורים וברזים פונקציונאליים ומרהיבי עין, ושאר אביזרים שעוצבו ביד אמן ושמיטב המומחים להנדסת אנוש ולעיצוב המוצר פיתחו אותם לכדי שלמות.

יש גם מי שאינו עושה במלאכה ועדיין רוצה מטבח מקסים, מושקע ויוקרתי – ובצדק.
לא בכדי נחשבים מטבחים מודרניים על תקן תכשיט לבית, ותפקידם אינו רק להיות שימושיים אלא גם להעניק מראה מתוחכם, יפה והיי-טקי, או מראה כפרי שובה ומחמם לב (למשל כשבוחרים להכניס הביתה מטבחים מעץ מלא).
כך או כך, מטבח הוא חלום מסוגנן, עיצובי ומפנק שרבים שומרים בלבם או מגשימים, ויש במטבח גם משום סמל מעמד, מדד למצב כלכלי ולרמת טעמם של בעלי הבית.

מטבחי חוץ – מחוץ לקופסת הבית

בעולם העיצוב אין רגע דל וכשמגיעים לבית שבו הותקן מטבח חדש תמיד נתקלים בחידושים והמצאות, בפריטים מעוררי השראה – למשל מתלה מיוחד לסירים, או מקרר בצבעים שטרם נראו.
כולם אוהבים לחדש, להרשים ולהפתיע. אבל האם חשבתם אי-פעם להוציא את המטבח מהמטבח?
הכוונה אינה למטבח שיותקן באמבטיה.
גם לא למטבח בסלון, שהרי מטבחים הפתוחים אל חלל המגורים הראשי הם בעצם כאלו – אלא למטבחי חוץ.

איפה ומתי מתאים מטבח חוץ?

לא בכל בית ולא לכל משפחה או דיירים יתאים מטבח חוץ.
מטבח שכזה גם לא תמיד יחליף באמת את המטבח ה"רגיל" של הדיירים.
לרוב יהיו מטבחי החוץ מיועדים לאירוח בסגנון מיוחד, עם תנור אבן בסגנון טאבון שמתאים לאפיית פיתות ופיצות, עוגות ולחמים, או גריל מובנה במטבח החיצוני,
שבעזרתו מכינים ארוחות ברביקיו על האש – שהרי בישראל החמימה והשמשית אחד הדברים היותר מקובלים הוא להזמין חברים לבלות באירוע שכזה, בגינה או במרפסת.

אך מה שקורה בפועל הוא שכל האורחים מגיעים ובעלי הבית או המארחים מתחילים את הנדודים מהמטבח אל הגן או הפאטיו,
המרפסת או הגג החיצוני כדי להביא לשם את המצרכים להכנת הארוחה, את המנות שכבר הוכנו ונמצאות במקרר, את המאפים שבתנור וכן הלאה והלאה.
גם סכו"ם וכלי הגשה נסחבים מן המטבח אל החוץ, והכל מסורבל ומעייף, מה גם שבסוף האירוח מתחיל המסע בחזרה אל המטבח עם הכלים המלוכלכים ושאריות האוכל.
כמה נפלא הרעיון להקים מטבחי חוץ, כאלו שיפגינו גם סוג של גאונות עיצובית חדשנית ומפתיעה, אבל גם יהיו בעבור המארחים והאורחים נוחים בצורה בלתי רגילה ממש.

מטבחי אבן – גם חזקים וגם יפים

במטבחי חוץ מאבן – שהם גם מאוד עמידים בתנאי מזג האוויר של החוץ, גם חזקים ויציבים מאין כמותם, וגם מרשימים במראם האותנטי – ניתן לאחסן כלי הגשה יפים,
כוסות לאירוח, סירים ומחבתות, את כלי המנגל ושאר חפצים שיש בהם צורך בעת ארוחה מחוץ לבית ובריחוק מהמטבח הרגיל, כגון פותחן לבקבוקי יין וכדומה.
המטבח הבנוי אבן ישדר לכם ולכל רואיו משהו שורשי ויציב, חסון ומלא חמימות, ויקנה לגינה שלכם, או לגג, למרפסת או לפאטיו מראה מתוחכם אך חם, ייחודי אבל ביתי ומלא שאר רוח.
או במלים אחרות – סגנון שאין כמותו כמעט לאף אחד!

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd