מטבחים מעץ מלא

אחת הדילמות שלקוחות רבים מגיעים איתה אליי היא האם כדאי להעדיף מטבחים מעץ מלא ועד כמה בחירה בעץ מלא אכן משדרגת את המרחב.
שאלה נוספת היא באיזה מסוגי העצים הרבים כדאי להשתמש לצורך בניית המטבח, וזאת על פי שיקולים פרקטיים ואסתטיים גם יחד.

כמובן שכל לקוח זוכה לייעוץ פרטני המתאים לצרכים הספציפיים שלו ולמגבלות הייחודיות המאפיינות את המרחב אצלו בבית, ובכלל,
בכל הקשור לעיצוב חשוב מאוד להקפיד על פיתרון מותאים אישית לכל מקרה, אולם ישנם גם עקרונות כלליים בעת בחירת החומר ממנו יהיה עשוי המטבח, והנה הם לפניכם.

יתרונות העץ המלא ולאילו מטבחים הוא מתאים

כמעצב, עץ מלא הוא אחד החומרים האהובים עליי ביותר, ובפרט כשמדובר במטבחים. מטבחים מעץ מלא מתאפיינים במראה חם, שורשי ומחבק,
ואני מאמין שעם העיצוב הנכון מטבח שכזה יכול להיות מרגש מאוד, שכן העץ המלא הוא דבר חי ובעל נשמה של ממש.

עץ מלא מקנה גם אפשרויות בחירה נרחבות במהלך תכנון ועיצוב המטבח: הוא מאפשר למשל ליצור מטבח כפרי בסגנון פרובנס, או מטבח כפרי אנגלי, וישנן עוד אופציות יפות ומיוחדות.

בנוסף, למטבחים אלה ישנו חיבור נכון עם הסביבה, ובפרט אם ישנו חלון גדול דרכו נשקף נוף טבעי או אם ישנה דלת המובילה מהמטבח אל גינה.

מעבר ליתרונות האסתטיים, לעץ מלא ישנן גם תכונות ההופכות אותו לפרקטי מאוד, הן עבור מטבחים והן בכלל, ובמיוחד מדובר בעמידותו וחוסנו (חשוב, כמובן, להקפיד על עץ מלא איכותי).

איך לבחור סוג עץ?

ישנו מגוון רחב של עצים מהם ניתן לייצר מטבחים מעץ מלא, וחשוב מאוד לבחור באופן מושכל את סוג העץ.

המייפל, למשל, נוטה להצהיב עם השנים וחשוב לקחת זאת בחשבון.
אין פירוש הדבר שאי אפשר להשתמש בו למטבחים, ולמעשה כבר ראיתי לא מעט מטבחים מעץ מייפל שהזמן רק השביח אותם והפך אותם ליפים יותר, אבל כמובן שלא בכל מרחב מתאימה ה"הצטהבות".

באופן דומה לכל אחד מסוגי העצים האחרים המשמשים לייצור מטבחים ישנן תכונות ספציפיות, שמשפיעות על האופן בו ייראה המטבח שלכם לא רק היום אלא גם בעוד 3 שנים, 7 שנים ו- 15 שנה. בעבודתי אני כמובן לוקח זאת בחשבון ומשתף את הלקוחות בהתלבטויות ובשיקולים עד שנבחר העץ האופטימלי.

פרמטר חשוב נוסף בעת בחירת סוג העץ הוא המחיר: מטבח מדובדבן למשל יהיה יקר יותר ממטבח המבוסס על עץ אורן ועץ טיק יקר יותר מעץ אשוח.
באופן טבעי, עצים יקרים יותר הם גם איכותיים יותר ובפרט מחזיקים מעמד שנים רבות יותר.
בנוסף חשוב לציין כי עץ מלא אינו מוצר תעשייתי ועל כן עשוי להתכווץ או להתרחב, ובפרט במטבח שמטבעו שוררים בו חום ולחות, וגם זו סיבה לתת עדיפות לעצים איכותיים,  אבל כמובן שיש להתחשב גם במסגרת התקציב האפשרית.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd