מהו מטבח בצורת ח

לא מעט תוכניות וסרטים אמריקאיים, מקום המפגש העיקרי של הדמויות בתוך הבית, מתקיים במטבח, ובדרך כלל זה קורה או במטבח עם אי באמצע או בתוך מטבח בצורת ח, כאשר מישהו מבשל, ובצד מישהו יושב ומשוחח עמו. המטבח הפך מזמן ממקום בו מבשלים ארוחות, למקום בו מתנהלות השיחות הכי מרתקות בבית.

זו גם הסיבה גם שכל תכנון מטבח איננו רק עניין של צבע ארונות או סוג שיש, זה הרבה מעבר לכך. זה בעיקר כיצד בונים את המטבח ואיך יוצרים ממנו מקום, שגם נוח לבשל בו, גם נוח לאכול בו (במידה ואין פינת אוכל משמעותית בבית ולא רוצים לשבת ולאכול מול הטלוויזיה) וגם מקום בו אפשר לשבת ולדבר בצורה נוחה. זו הסיבה שאנחנו רוצים להציע לכם מטבח אמריקאי, או במילים של מעצב מטבחים, מטבח בצורת ח.

הרעיון של מטבח בצורת ח הוא פשוט. יוצרים מטבח ששני החלקים שלו נשענים על קיר, לעומת חלק, שהוא צד ימין או שמאל שלו, הוא רק ארונות והוא פתוח. כך למעשה תחומים את המטבח מצד אחד אך מצד שני, הוא נשאר פתוח, לפחות, החל מהארונות ועד התקרה (ישנם מטבחים מיוחדים בצורת ח שהם סגורים גם מלמעלה ואז מדובר על ח' סגור)

מה צריך לקחת בחשבון כשמתכננים מטבח בצורת ח

לפני שנסביר על כמה דברים שיש לקחת בחשבון, נסביר את היתרונות שבתכנון מטבח בצורה כזו. ראשית, אם מדובר במטבח פתוח, אז הוא יוצר נוסף מלבד זה שקיים בפתח המטבח. שנית, הוא מאפשר לאנשים לשבת  לצד חלקו הפתוח ולאכול שם או לעבוד בצורה נוחה יותר. שלוש, מטבח בצורת ח נותן אווירה הרבה יותר חופשית מאשר מטבח סגור למשל, מצד שני עדיין יוצר תיחום בינו לבין חדרים אחרים, לא כמו מטבח בצורת ר, שהוא פתוח כמעט לרווחה. ארבע, הוא מנצל בצורה הרבה יותר נכונה את השטח, מאחר והוא משתמש בשטח שלא יכולנו לעשות בו דבר בכל מקרה, לשם ארונות או כל דבר אחר.

עם זאת יש לקחת בחשבון דברים מסוימים שלא ניתן לבצע במטבח כזה. למשל, כמעט בלתי אפשרי לשים שולחן בתוך המטבח. מאחר והוא תחום משמאל ומימין, אפילו חלקית, בלתי אפשרי לשים שולחן, שכן הוא יתפוס מקום נרחב וימנע מאיתנו עבודה בצורה נוחה. עוד דבר שיש לקחת בחשבון, זה שברוב המקרים, בשביל לבנות מטבח כזה ושיהיה פתוח, אנחנו צריכים לוותר על קיר פנימי, אם הדבר אינו מפריע, אז אין כאן בעיה. עוד נקודה שיש לשים לב אליה, שהמקרר יכול להיות רק באחד מהקירות המלאים, אם הוא יהיה בקיר הפתוח, אזי שכל מי שיעבור לידו, יראה את הגב שלו וזה לא נעים. נכון הדבר גם לגבי תנור ומדיח. נקודה אחרונה, במטבח בצורה ח שהוא פתוח חלקית, אז אנחנו מאבדים את החלק שמעל לצלע הפתוחה, בעוד שבמטבח סגור בצורה ח, הוא נהנים ממנה ויכולים להתקין שם עוד ארונות לאחסון. מצד שני, לא נהנה ממטבח פתוח ואם מדובר במטבח בשטח מצומצם, אנחנו עלולים להרגיש סגורים ולכודים בין הקירות.

לסיום, אנחנו רוצים להמליץ לכם, להתייעץ עם מעצב מטבחים ולהשתמש בתוכנות עיצוב לפני שאתם בונים מטבח כזה, על מנת שתוכלו לדעת איך הוא ייראה כשתתקינו אותו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd