מגוון רחב של מטבחים אנגליים

כשמדברים על "מטבח אנגלי" במובן של הבישול והמאכלים המאפיינים אותו בדרך כלל אין התלהבות גדולה במיוחד אולם מטבחים אנגליים במובן של העיצוב הייחודי להם הם כבר סיפור אחר לגמרי – ובהחלט כדאי לכל מי שרוכש מטבח חדש או משפץ מטבח קיים להתוודע אל המרכיבים השונים של מטבח זה ולקחת אותו בחשבון לפני שמחליטים על איזה סוג מטבח ללכת.

תה עם המלכה

כמובן שלא כל מי שרוכש מטבח אנגלי יזכה לארח את המלכה לתה של 5 אחר הצהריים, אולם הדרך הטובה ביותר לקבל מושג לגבי מטבחים מעוצבים בסגנון אנגלי הוא לעצום עיניים ולדמיין אתכם יושבים עם המלכה אליזבט (או הנסיך צ'רלס) ולוגמים בצוותא תה מהביל – נכון שראיתם מטבח שהגוון הבולט בו הוא לבן? מטבח רחב ידיים ולא צפוף? מטבח מואר מאוד? אלה בדיוק הסיבות שהופכות את המטבחים האנגליים למבוקשים בכל רחבי העולם.

חמימות כפרית כובשת

המאפיין הבולט ביותר של מטבחים אנגליים הוא הפשטות הכפרית והחמימות הכובשת שלהם.

חשוב להדגיש: בהחלט ייתכנו גם מטבחים מודרניים בסגנון אנגלי, ואין הכרח לבחור דווקא מטבח כפרי אנגלי, ובכלל, אחד הדברים היפים בעולם המטבחים היום הוא השילובים החדשים והמנעד הרחב של האפשרויות, אבל בדרך כלל כשמדברים על מטבח אנגלי מתכוונים לגרסה הכפרית שלו.

בהתאם, ברוב המטבחים האנגליים תמצאו שימוש נרחב בעץ ובפרט בכזה בעל גוונים בהירים, תגלו שלל פרזולים מעניינים כולל גילופים ופיתוחים ועיטורים (כולל מצועצעים לעתים), תיהנו מהרמוניה מוצלחת עם הסביבה (המבוססת על חלונות רחבי ידיים והמון אור טבעי) והמשקיעים במיוחד יקפידו כי כל פרט ופרט יתאים ברוחו ובסגנונו לרוח האנגלית ולאותם בתים שאנו אוהבים לראות בסדרות הבריטיות ובפרט אלה המתרחשות במרחב הכפרי הציורי.

שילובים של מטבחים אנגליים עם מוטיבים מודרניים/ תעשייתיים

כאמור אחד הדברים היפים בעולם המטבחים כיום הוא השילובים המעניינים שנוצרו בשנים האחרונות.

גם כשמדובר במטבחים אנגליים, על אף השמרנות הבריטית והרצון לשמר את המסורת הכפרית החמימה והכובשת, בהחלט ניתן לשלב במטבחים אלה גם מוטיבים מודרניים ואפילו תעשייתיים (כולל כאלה הנתפשים כמנוכרים משהו).

בסופו של דבר השילוב, בתנאי כמובן שהוא מבוצע באופן מושכל ורגיש, רק ידגיש את החמימות האנגלית והפשטות הכפרית, ובנוסף יהפוך את המטבח למקום מעניין יותר בזכות הניגודים והאינטראקציות בין המרכיבים השונים.

אבזור מטבח אנגלי

גם לגבי האבזור והריהוט של מטבחים אנגליים תופס הכלל הנ"ל, כלומר קודם כל יצירת הרמוניה ועל בסיס זה, האפשרות ליצור שילובים מעניינים.

בהתאם השולחן והכיסאות יהיו ברוב המקרים עשויי עץ, בעלי מראה עתיק משהו ועם עדיפות לכאלה בעלי עיטורים ופיתוחים מעוררי השראה.

אביזרים אחרים יכולים להיות מודרניים יותר ולהוסיף לקלאסיות הבריטית פן חדשני ואפילו נועז.

לא רק לבן

מטבחים אנגליים אמנם מזוהים בעיקר עם הצבע הלבן על גווניו השונים (ובפרט הלבן הצח), אולם כאמור שם המשחק בימינו הוא לגוון ולשלב ולהעז.

גם הטכנולוגיות החדשות מסייעות לכל מי שרוצה ליהנות ממטבח ייחודי באמת, וכך למשל ניתן כיום לבחור בין שלל אפשרויות של מטבחים מפורמייקה בגימורים שונים ועיצובים מרתקים – בדרך למרחב בישול ואכילה שכולו חוויה.

איך לבחור את המטבח האופטימלי מבחינתכם?

בחירת מטבח אנגלי, כמו כל מטבח בעצם, מחייבת מתן תשומת לב למספר פרמטרים ובראשם יופיו, מידת הפרקטיות שלו, ההתאמה שלו לבית הספציפי שלכם וכמובן המחיר.

על אף הפיתוי לתת משקל נכבד לסוגיית המחיר, שהרי כולנו אוהבים את התחושה של קנייה משתלמת במחיר מציאה, לא מומלץ לייחס לעלות חשיבות יתרה – במיוחד לנוכח העובדה שמטבח קונים פעם ב-20-25 שנה, ובפרט אם הוא איכותי.

כדאי גם לזכור שאת המחיר תוך זמן קצר נשכח, אולם שביעות הרצון והנחת שהמטבח מקנה יהוו נדבך מרכזי במציאות היומיומית שלנו לאורך שנים רבות.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd