למה לשים לב בארונות הזזה?

כולנו זקוקים לפריטים רבים על מנת ליהנות מאיכות חיים ואוהבים שהכל נמצא בהישג יד: בגדים, נעליים, מצעים, מגבות, כלי מטבח ועוד ועוד.
מצד שני, אנחנו גם רוצים מרחב נשימה ומחייה ובתים שאפשר לנוע בהם בחופשיות.
הפיתרון האופטימאלי: ארונות הזזה. ארונות אלה מאפשרים הן אחסון נוח במיוחד וגישה קלה אל כל חפצינו השונים, והן חיסכון משמעותי מבחינת השטח אותו הם תופסים.
לארונות הזזה יתרון משמעותי במיוחד על פני ארונות "רגילים" בעיקר בחדרים קטנים יחסית כגון חדרי אמבטיה, מטבחים צפופים, חדרי ילדים וחדרי עבודה, אולם גם בחדרים גדולים יותר מומלץ להתקין ארון הזזה וליהנות משטח פנוי רב יותר.

חשוב להדגיש: ארונות הזזה בימינו הם מוצר מתקדם ואיכותי לאין שיעור ביחס לאלה של פעם.
אם בעבר נחשבו ארונות אלה לבלתי אמינים שכן הדלתות נטו לצאת מהמסילה או סתם להיתקע, הרי שבימינו מדובר בתופעה נדירה שבנדירות, כך שכל מי שהתקין בביתו ארון הזזה ישמח להמליץ לכם על האופציה.

בכל חדר

ארונות הזזה ניתן להתקין בכל חדר – ואכן הם משמשים למגוון צרכים: במטבחים הם מאפשרים אחסון נוח של כל כלי המטבח, הסרוויסים, הכוסות, הקעריות וכו', כשבזכות העובדה כי הדלתות נעות על מסילה ולא נפתחות אל חלל המטבח לא נגרמת הפרעה לעבודה השוטפת (יתרון חשוב במיוחד במטבחים קטנים יחסית או כשמספר אנשים נמצא במטבח באותה עת).
גם בחדרי אמבטיה, שמטבעם מתאפיינים ברוב המקרים בשטח קטן יחסית ובצפיפות, ארון הזזה הוא אופציה אידיאלית וכך הדבר גם במשרדים כשמתעורר צורך למצוא מקום לשלל הקלסרים והניירת השונה הנדרשת לעבודה.

כמובן שגם בחדרי שינה רבים מותקנים ארונות קיר עם דלתות הזזה, דבר שמשאיר מקום פנוי רב יותר בחדר ובעיקר יוצר תחושה נעימה יותר.
בחדרי שינה וחדרי ילדים ניתן גם לייחד מדף בארון לטלוויזיה ובכך הן לחסוך מקום והן "להחביא" את הטלוויזיה כשאינה בשימוש.

עיצוב מגוון

לצד הפרקטיות המרשימה של ארונות הזזה, נהנה מוצר זה גם מאסתטיקה מרשימה לא פחות.

גם ארונות קיר "רגילים" זוכים בשנים האחרונות לעיצובים מרהיבים, אבל כשמדובר בארונות עם דלתות הזזה היופי בולט שבעתיים.
האופציות העיצוביות רבות ומגוונות, אינסופיות כמעט, וכוללות שילובים של עץ עם זכוכית שקופה, חלבית או צבעונית (מאדום ססגוני ועד שחור יוקרתי),
מראות (בין אם פס ברוחב כזה או אחר ובין אם כאלה המכסות דלת שלמה), עיטורים שונים, הדפסים בכל הסגנונות המוסיפים חיוּת לארון ולמרחב בו הוא מותקן ועוד ועוד.

כמובן שגם לחומר ממנו עשוי הארון עצמו השפעה רבה על האסתטיקה. האופציות הן מלמין, MDF, עץ מלא וסנדוויץ', כשכל אחד מהם, באופן טבעי, ניתן לבחירה מתוך שלל אפשרויות.

כשמדובר בארונות קיר עם דלתות הזזה חשוב מאוד לשים לב גם למידות הארון ולמיקומו כחלק מעיצוב החדר – ארון המשתרע לאורך קיר שלם (עדיף זה הקטן יותר) הופך לחלק בלתי נפרד מהחדר, מתמזג איתו היטב ותורם רבות ליופיו.

איכות ועמידות

על מנת שארון הזזה ישרת נאמנה את בעליו לאורך שנים רבות חשוב להקפיד על איכות המרכיבים השונים שלו. כדאי לבחור מסילות מאלומיניום או מפלדה, ולא להתפשר על פחות מכך (כדי למנוע חזרה לימים בהם דלתות הזזה היו יוצאות ממקומן לעתים תכופות). גם הצוקל (הבסיס המייצב את הארון בחלקו התחתון) רצוי שיהיה עשוי אלומיניום.

עבור גוף הארון כדאי לבחור חומר עמיד וחזק, בעוד שעבור הדלתות – עליהן מופעל עומס נמוך יותר – ניתן להסתפק גם ב-MDF, למשל, אולם בכל מקרה אם בוחרים דלת עם זכוכית או מראה חשוב כי יהיה לה גב תומך מסיבי המונע פיזור רסיסים במקרה של שבירה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd