כיצד לתכנן מטבח פינתי ולנצל נכון את שטח הדירה

כשמתכננים מטבח – בין אם הדבר קורה כאשר אתם עומדים לעבור לדירה או בית משלכם, ובין אם כשמשפצים את ביתכם ומכניסים אליו מטבח חדש – שיקולים רבים צריכים להילקח בחשבון, והסיבה לכך היא שמטבח הבית הוא מקום חשוב שמרכז סביבו פעילות רבה הקשורה ישירות לרווחתם של כל דרי הבית, ואף של אורחיו. מסתבר שהחלטה אחת צריכה כנראה להקדים את כלל השיקולים, אפילו בכל הנוגע לאופי עיצוב המטבח או לריהוט שיהיה בו, והחלטה הזו היא: האם לביתכם מתאים יותר מטבח פינתי או מטבח ישר?!

מה ההבדל בין מטבח ישר לפינתי?

לא משנה אם המטבח שלכם הוא מטבח איטלקי, מטבח מודרני או מטבח כפרי – ראשית יש להחליט איך יבנה וימוקם. דמיינו לרגע את חלל המטבח הספציפי בביתכם. אם לא מדובר על חלל צר וארוך במיוחד, אלא על מרחב בעל מבנה מלבני פחות או יותר סטנדרטי (וכמובן אם הוא בעל מבנה מרובע) – האם תוכלו לזהות את ההבדל בין מטבח שבו החלק עם משטחי השיש לעבודה ולאחסון, והארונות, הוא ישר ורצוף לבין מטבח שבו החלק הנ"ל זוויתי ויש בו פנייה? התקנת מטבח פינתי, בהנחה שהדבר אפשרי במטבח שלכם, חוסכת מקום, ומאפשרת יותר "משחק" עם מיקומם של המקרר, התנור, הכיריים ויתר אביזרי החובה שיש בכל מטבח.

הנוחות שממבטיח מטבח פינתי

כאשר בוחרים במטבח זוויתי בעל מספר פאות מתאפשר משחק רב יותר עם הפריטים כיוון שמתפנה שטח גדול בעבורם. מטבח שכזה מאפשר גם עבודה נוחה בהרבה, כמו למשל, העברה נוחה של שניצלים מקערות הציפוי הישר אל הכיריים בלי שיהיה צורך להעביר אותו דרך חצי מטבח, וזו רק דוגמה אחת לכך.

עיצוב מטבחים בצורת האות ר' או האות ח' (כשהדבר אפשרי), מייצר מראה מרשים וגדול בהרבה מאשר עיצובו של מטבח עם פאה אחת ארוכה. העיצוב הפינתי מייצר אשליה אופטית של גודל ורוחב נוספים, וכן הוא מספק למטבח מראה יותר מסוגנן ואופי ייחודי – מטבח ישר מכתיב לעיתים הצבת חפצים בזה אחר זה מול משטח השיש או לאחריו, והדבר מחייב עיצוב מאוד שמרני (טור ארוך וחד-גוני שכולל את בר המים, המקרר והמדיח) והרבה פחות יפה.

מטבח פינתי – סוף מעשה במחשבה תחילה

אם המטבח שלכם בנוי כך שיתאים להתקנת מטבח פינתי הרי שמומלץ וחשוב מאוד לתכנן אותו כראוי, וזאת בכדי שלא יסרבל את העבודה בו ויגרום לבני הבית להיתקל זה בזה.
לדוגמה: במטבח הפינתי לא ניתן לארגן שהמדיח יהיה צמוד לכיור וכששניהם נמצאים משני צידי הפינה שכן אז פתיחת דלת המדיח לא תאפשר שטיפת הכלים בטרם הכנסתם למדיח. על מתכנני המטבח לשקול היטב מה מאפשרת כל פאה של המטבח ואיפה להציב כל אביזר. למשל – הקומקום או בר המים צריכים להימצא במקום אחר לגמרי ממשטח העבודה כדי שמי שמכין לו שתייה חמה לא יפריע למי שמבשל, מכשיר המיקרו גל שמשמש לחימום ארוחות ושמומחים טוענים שלא טוב לשהות מולו צריך להיות ממוקם באזור שאין מולו משטח עבודה, וכדומה.

תכנון שטח הפינה עצמו חשוב לא פחות כיון שהפינה צריכה להיות יעילה ושימושית לבני הבית. ניתן אמנם לוותר עליה ולסגור אותה לגמרי ללא שימוש, אבל חבל – תוכלו להזמין ולהתקין בפינת המטבח ארון פינתי מיוחד עם מנגנון מסתובב המאפשר אחסון רחב ידיים של כלים גדולים כמו סירים ומחבתות ואפילו כלי עבודה כמו מיקסר או מעבד מזון, אם אין להם מקום על השיש.

בכל מקרה תכנון המטבח הפינתי, ובפרט אם מדובר על מטבחים מיוחדים, הוא שלב הכרחי בדרך למיצוי המרחב ויצירת תנאים אופטימליים לעבודה ולבילוי במטבח.

כיצד לתכנן מטבח פינתי ולנצל נכון את שטח הדירה

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd