כיצד הפכה דירת שיכון חיפאית לקוביית זכוכית אוונגרד?

כאשר עבר הבחור לדירת שיכון מוזנחת הוא לא ממש ידע איך הוא רוצה שדירתו תראה: "אני רוצה מקלחת מפנקת, משרד כייפי וחוץ מזה פשוט תתפרעי", והאדריכלית הרימה את הכפפה ועוד איך 

 
 
דיירים:רווק בן 22
מיקום:חיפה
שטח:70 מ"ר
תקציב:250,000
אדריכלות: אינה אמיר
 
 
דירת השיכון צופה לואדי ונהנית מהנוף עוצר הנשימה של הכרמל
 
זה סיפור על בית שעבר מהפך של ממש עבור לקוח צעיר בדירתו הראשונה. הלקוח הוא רווק בן 22 בעל חברת סטארטאפ העוסקת בשיוק ופרסום באינטרנט. 
בפגישה הראשונית בין המעצבת ללקוח הוא אמר משפט שהשפיע עליה יותר מכל: "אני רוצה מקלחת מפנקת, משרד כייפי וחוץ מזה פשוט תתפרעי" .
 
מקלחת מפנקת הייתה דרישה בסיסית של הלקוח
 
הדירה המקורית היא דירת שיכון מוזנחת שלא שופצה מעולם עם קירות ירוקים וצהובים , בת 3 חדרים עם פוטנציאל לא ממומש. לדירה נוף מרהיב אל הואדי, שלושה כיווני אוויר ותקרה גבוהה מאוד.
 
אווירת הייטק ומינימליזם בלב הבית 
 
האדריכלית הציגה בפניו 3 חלופות שונות לתכנון הדירה. שתי חלופות יחסיות בנאליות של 4 חדרים בחלוקה מסורתית ואילו החלופה השלישית הייתה כבר יותר אוונגרדית. היה לה חזון ברור לבית קוביית זכוכית מרכזית כשיתר החללים מסודרים סביבה.
 
ההייטקיסט נוהג לעבוד גם בביתו לכן ביקש חדר עבודה נוח בו יוכל לעבוד בסביבה ביתית
 
תחילה היה הלקוח סקפטי וחשש מהתכנית המיוחדת אבל אמיר שיכנעה אותו שזו ההזדמנות שלו להתפרע, דירות סטנדרטיות עוד יהיו לו בחיים. זה הזמן לעשות משהו מיוחד שישקף את אופי שלו, את הרצונות והחלומות ויתן אמירה אישית לחלל בו הוא הולך לחיות.
 
חלל העבודה נמצא בלב הבית והוא הדבר הראשון שרואים בכניסה
 
אותה קוביית זכוכית שהיא המשרד וחלל העבודה  – היא הדבר הראשון שרואים כאשר נכנסים לבית.
המטרה הייתה ליצור חללים צעירים, אלגנטים, גדולים ומרווחים. להדגיש את התקרה הגבוהה שיש בדירה עם מחיצות זכוכית ופתחים מרצפה / תקרה.
 
 
 
לאורך תהליך העבודה ובחירת חומרי הגמר הלקוח נתן לאמיר יד חופשית מתוך ידיע שהיא רואה בראשה בדיוק איך הדירה אמורה להראות. בסיום התהליך הוא אכן היה מאוד מרוצה מהתוצאה הסופית.
 
למטבח נבחר צבע כחול עז שיכניס חיים לבית אך יתאים בגווניו לאופי הגברי של הדירה. מטבח: סמגל
 
סכמת הצבעים שנבחרה הייתה סכמה של צבעים חזקים, גבריים ואלגנטים.
מטבח בצבע כחול עז  – בשילוב עם שיש ניאוליט לבן וחיפוי קיר לבן מגובה משטח העבודה עד התקרה. המטבח נועד להיות אלמנט מאוד דומיננטי ומרכזי בחלל הציבורי. כמו כן המטבח הוא אלמנט הצופה גם אל הסלון וגם אל קוביית המשרד.
 
 
 
האלומיניום והחלונות הבלגים בכל חללי הבית נצבעו שחור  – על מנת להדגיש את הגיאומטריה הברורה של האלמנטים. הרצפה היא רצפת אריחי בטון 100/100 נקייה וניטרלית.
 
הדירה משקיפה על הואדי ובעלת 3 כיווני אוויר – מלאה בפוטנציאל 
 
חלל המשרד הוא גם חלל אשר משמש אזור קבלת אורחים ולקוחות  – הרצפה של חלל זה הודגשה בבחירת ריצוף שונה מיתר הבית  – אריח דמוי פרקט. כמו כן הנגרות בחלל הזה היא נגרות בצבע גרפיט אפור כהה על מנת ליצור קונטרסט לקירות הלבנים.
 
פינת עבודה מרווחת עם כל הדרוש להיטטקיסט – כסא מחשב נח, מחשב רציני ושולחן המתאים לשני מסכים
 
החלל הציבורי הוא חלל פתוח עם פתרונות אחסון חכמים – למשל קיר טלויזיה שמכיל בתוכו אחסון של כל מערכות הסאונד בבית, נישת נגרות בסלון שמכילה בתוכה מקומות אחסון ובר אלכוהול. 
 
בקיר הסלון נמצא בר משקאות, גם הוא בצבע כחול התואם למטבח 
 
חלל השינה נמצא הכי רחוק מדלת הכניסה לדירה, על מנת לשמור עליו פרטי ומפנק עם חדר רחצה גדול. בחדר הרחצה מוקם אלמנט נגרות וכיור מקיר לקיר, אשר מכיל מכונות כביסה ומייבש. הקירות חופו בחיפוי דמויי בטון חשוף מינימליסטי עם אביזרי סניטריה שחורים.
 
חדר הרחצה והמיטה בגוונים מונוכרומטיים של שחור ואפור עם טקסטורה של בטון
 
השאיפה בדירה הייתה ליצור אדריכלות ועיצוב חכם ומינימליסטי, נקי , צעיר חדיש ורענן.
כל הבית עובד בשפה עיצובית אחת – אך בכל חלל וחלל המינון והתמהיל בין האלמנטים שונה, כך נוצר ייחוד לכל חלל אך עדיין הכל מרגיש "אחד".
 
חדר השינה משלב את גווני המונוכרום עם טקסטורת לבנים ונהנה מהנוף הירוק מעבר לחלון
 
 
 

כתבה פורסמה בבניין ודיור
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd