יתרונות חדר הארונות

בעבר, נהוג היה למקם ארון קיר גדול בחדר השינה ועוד ארונות רחבי ידיים בחדרי הילדים, ועל אלה התווסף הבוידם המיתולוגי שנועד לאחסון ציוד שאין בו צורך באופן שוטף. חדרי ארונות נתפשו כמותרות שרק כוכבות הוליוודיות או נשות רודנים תאבות בגדים ונעליים זקוקות להן, וניתן היה למצוא אותם רק בדירות פאר ובבתי עשירים.
אבל העלייה המתמשכת ברמת החיים, ולצידה הרצון ליצור מרחבי מגורים מרווחים והתכנון היעיל יותר של הבתים שלנו, הביאו לכך שחדר ארונות הופך אט אט לסטנדרט, וכיום ניתן למצוא אותו גם בדירות סטנדרטיות.

יתרונותיו של חדר ארונות

לחדרי ארונות מספר יתרונות משמעותיים. ראשית, הם מספקים הפרדה בין מרחבי המגורים לבין מרחב האחסון, ובכך מאפשרים חדרי שינה (למבוגרים ולילדים) גדולים יותר ובעיקר נעימים יותר, ובנוסף מפחיתים משמעותית את רמת אי הסדר בבית כולו.
יתרון חשוב אחר הוא הגמישות שמאפשר חדר ארונות (ובפרט כשמותקנים בו ארונות הזזה): בב תים שאין בהם חדר שכזה, הגדלים של הארונות השונים המפוזרים בין החדרים לא תמיד מתאימים לצרכים. כך, למשל, הארון בחדר השינה של ההורים עלול להיות קטן מכדי להכיל הן את בגדי שני ההורים והן מצעים ומגבות שאין להם אף פתרון אחסון אחר. כתוצאה מכך, ינדדו חלקם לארון בחדר אחד הילדים, ואם לדוגמה אחד ההורים יזדקק למגבת בשעת ערב מאוחרת הוא יצטרך להיכנס לחדר הילד ולהסתכן בכך שהוא יתעורר משנתו (ולא צריך להיות בעל ניסיון רב בגידול ילדים כדי להבין את גודל הסכנה…)
בנוסף, העובדה שהבגדים והנעליים של בני הבית מפוזרים בין ארונות שונים בחדרים שונים מקשה על מציאת הפריט הרצוי לנו, במיוחד כשאנחנו ממהרים.
חדרי ארונות מאפשרים לרכז את כל הבגדים, הנעליים, המצעים, המגבות, מאווררים בחורף ותנורים בקיץ, ואפילו חלק מהמשחקים והצעצועים של הילדים במקום אחד, תוך גמישות מקסימלית ובלי מאמץ מיותר כשנדרש ארגון מחדש (למשל אם הילד הפך לנער והמלתחה שלו התרחבה משמעותית בבת אחת).

חשיבותו של התכנון הקפדני

סוף מעשה במחשבה תחילה, אמרו חז"ל – וכמובן צדקו. חשוב מאוד לתכנן היטב חדר ארונות, ורצוי לעשות זאת בעזרת אנשי מקצוע בתחום הריהוט.
ראשית יש לבחור את סוג הארונות, כשההעדפה הברורה בימינו היא לארונות הזזה. סוג זה של ארונות מאפשר ניצול מקסימלי של המרחב, ומאחר שמימדיו של חדר ארונות הם לרוב צנועים יחסית הרי שיש לכך חשיבות רבה.
השלב השני בתכנון חדרי ארונות הוא בחירת החומרים מהם יורכב הארון. יש לדאוג להגבהה של בסיס הארון על מנת למנוע חדירת מים, וכי החומר ממנו עשוי גוף הארון יהיה איכותי ובעל חוסן פנימי המבטיח אריכות ימים. לגבי הגימור, יש בימינו מגוון אפשרויות ובהן פורמייקה, פורניר, הדפסים ססגוניים ועוד, וגם מראה חיצונית גדולה היא אופציה מבוקשת מאוד.
גם מיקומו של חדר ארונות הוא מרכיב חשוב שיש לתת עליו את הדעת בשלב התכנון. רצוי מאוד למצוא מקום אליו תהיה גישה נוחה לכל בני הבית (גם אם הילדים קטנים ולא לוקחים לבד דברים מהארון, כדאי לזכור שתוך זמן קצר הם יגדלו…)
עיצוב פנימי של ארונות הזזה
ארונות הזזה, כאמור, הם הבחירה הנפוצה עבור חדרי ארונות. הם מורכבים ממדפים, מגירות ומתלים, כשבזכות הפתיחה הנוחה של ארונות הזזה ניתן להגיע אל כולם בקלות.
אמנם תמיד ניתן להוריד מתלה ולהוסיף מגירות, או להיפך, בעלות לא גבוהה מדי, אבל כמובן שתכנון מוקדם נחוץ גם כאן. מי שבאמתחתו זוגות נעליים רבות, למשל, יקדיש חלק נרחב מהארון למטרה זו, ואילו בעלי חליפות מחויטות רבות מן הסתם יעדיפו יותר מתלים.
הרכבת ארונות הזזה, וחדרי ארונות בכלל, חייבת להתבצע אך ורק על-ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה – אל תתפשרו על איכות ההתקנה, וכך תבטיחו לעצמכם שנים רבות של סדר ונוחות.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd