טיפים לעיצוב מטבח ביתי

לאורך ההיסטוריה היו התפתחות חזותו של המטבח ואבזורו קשורים ישירות להתפתחות הבישול, השימור ואחסון המזון של האדם, ובמיוחד הייתה השפעה גדולה לשיטות החימום והאפייה. עד למאה ה-18 שימשה אש כאמצעי החימום היחיד, ולכן נבנו המטבחים סביב המקום שבו בערה – תנור מרכזי שלרוב היה מופעל על ידי פחם או עצי הסקה. למעשה גילויים של אופני חימום חדשים, בעיקר בעזרת חשמל וגלי מיקרו, הם שהביאו לשינויים ולתמורות הרבות במראה המטבח ולהולדתם של מטבחים שלסגנון שלהם ניתנה חשיבות ניכרת. הדבר ברא מטבחים בעלי אופי מסוים כמו מטבח כפרי, מטבח אמריקאי, ובימינו גם מטבח היי-טקי ואחרים.

חיפוש אחרי טיפים לעיצוב מטבח הוא למעשה אם כן אקט המתאים במיוחד לתקופה הנוכחית, שבה המודרניות מספקת לנו שדה נרחב של אפשרויות לעיצוב המטבח והענקת ייחודיות ומקוריות למראהו.

עיצוב מטבחים לאורך ההיסטוריה

מראהו ומבנהו של המטבח השתנה באופן דרמטי לאורך ההיסטוריה של המין האנושי: שינויים הכרוכים בקדמה כמו גילוי החשמל, השתתת רשת הביוב וצנרת המים הזורמים – כל אלו השפיעו רבות על המטבח הביתי.

המטבחים של העת העתיקה בכלל לא נמצאו בחלל הפנימי של הבתים, ובעצם במקרים רבים היו מעין מטבחי חוץ מאבן . בבתי העשירים היו המטבחים סמוכים דווקא אל מגורי המשרתים או העבדים, שהופקדו על הסירים בניצוחם של טבחים מקצועיים. המטבח הקדום היה חדר מקורה שבטבורו ניצבה אח בוערת, וגודלו נקבע במרבית המקרים בעיקר לפי עושרו של בעל הבית, קצת כמו שהדברים נקבעים גם כיום.

היציאה לעבודה מחוץ לבית ושינוי המטבחים

יציאתם של כל בני המשפחה לעבוד מחוץ לביתם היא שהביאה לכך שבשנת 1926 פותח לראשונה מודל מטבחי שנקרא מטבח פרנקפורט, על שם מתכננו, האדריכל ארנסט מאי פרנקפורט. למעשה הייתה זו הפעם הראשונה שבה בני האדם החלו לחפש רעיונות לעיצוב מטבח. למטבח זה היו מידות קבועות: 1.9 על 3.4 מ', ותכנונו היה קבוע ולמטרה אחת מרכזית – לאפשר בישול מהיר יחסית שעלותו נמוכה כדי שבעלות הבית יוכלו להתפנות לעבודה מחוץ לביתן במשך יותר (ויותר) שעות ביממה.

מטבח פרנקפורט נבנה באותם ימים בכעשרת אלפים בתי אב (!) וסיפק מראה כמעט קבוע מראש לבתים רבים. לאחר הבנאליה הזו בא השינוי שכלל גם הענקת מראה ואופי אחרים לכל מטבח ומטבח, אבל מפתיע לגלות שעדיין, אפילו כשהמטבח נראה בעל עיצוב ייחודי ונדיר, מדובר על עיצוב שמושתת על דפוס קבוע – מטבח טורי שבו כל הרהיטים מסודרים בטור אחד לאורך קיר; מטבח דו טורי, שבו הציוד מאורגן לאור שני קירות מקבילים, בצד האחד כיור ותנור ובשני מקרר; מטבח בצורת האות L, אשר בו הציוד מסודר לאורך שני קירות שניצבים זה לזה; מטבח בצורת האות U, ובו מתארגן הציוד לאורכם של שלושה קירות הניצבים זה לזה; ולבסוף מטבח אי (יופיע לרוב במטבחים פתוחים) ובו מסודר הריהוט והציוד בצורתן של האותיות L או U כשאחת מהצלעות מופרדת משאר הצלעות ומשמשת מעין אי שחוצץ בין חדר המטבח לסלון הבית.

טיפים לעיצוב מטבחים

מגזיני עיצוב, אתרים אינטרנט שעוסקים בסטיילינג לבית ובבנייה ואדריכלות פנים מספקים כיום לאדם – גם לצורך עניין בלבד וגם כשמבצעים בבית שיפוץ או בונים בית חדש הכולל מטבח חדש – מבחר רעיונות וטיפים לעיצוב מטבח. התבוננות בתמונות וקריאת המאמרים הנלווים עשויה לספק לכם, באם אתם מתעניינים בתחום, היכרות נרחבת החידושים הרבים והעדכניים ביותר בעולם עיצוב המטבחים, כמו גם טיפים לעיצוב מטבח שיכולים לספק ליצירתיים שביניכם מבחר רעיונות שאת חלקם תוכלו לבצע לבד במטבח של ביתכם ושאחרים ידרשו העסקת איש מקצוע, אבל עשויים בהחלט לספק למטבח שלכם רענון ומראה חדש ומודרני, מפתיע ומקורי, גם ללא השקעה גדולה במיוחד.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd