הרכבת מטבח נירוסטה איכותי

עד לפני שנים לא רבות מטבח נירוסטה היה מזוהה בעיקר עם מטבחים תעשייתיים או מטבחי מסעדות, אולם בשנים האחרונות ניתן למצוא מטבח שכזה ביותר ויותר בתים פרטיים.

למטבחי נירוסטה כמה וכמה יתרונות בולטים אבל גם חסרונות משמעותיים, ובכל מקרה למי שמחפש מטבח חדש כדאי להיות מודע הן לאלה והן לאלה על מנת לקבל החלטה מושכלת.

מטבחי נירוסטה – יתרונות

נירוסטה היא למעשה מילה גרמנית (שמקורה בביטוי Nichtrostenden Stahl, ובעבית פלדה בלתי מחלידה) שהפכה בארץ לשם נרדף לפלדה שכזו.

סגסוגת ברזל זו מורכבת מלפחות 10.5% כרום, והמאפיין הבולט שלה הוא העמידות בפני קורוזיה וחלודה – יתרון משמעותי ללא ספק כשמדובר במטבחים.

בנוסף ליתרון הנ"ל הנירוסטה היא באופן כללי עמידה מאוד, ובהתאם כיור נירוסטה ימלא את תפקידו לאורך שנים רבות רבות, כך גם משטח עבודה מנירוסטה, ארונות העשויים מאותה פלדת אל חלד, מקררים שהשכבה החיצונית בהם היא נירוסטה וכו'.

סיבה נוספת להעדיף מטבח נירוסטה על פני מטבחים אחרים היא קלות תחזוקתו – הנחתם סיר רתח על משטח עבודה מנירוסטה? הוא אפילו לא ישאיר סימן. כתמי שמן? מעבירים סמרטוט בזריזות והמשטח כמו חדש, ובאופן כללי קל יחסית לנקות את הנירוסטה ואת הפריטים המיוצרים ממנה.

מטבחי נירוסטה – חסרונות

לצד היתרונות, הכאמור בלתי מבוטלים, ישנם גם חסרונות למטבחי נירוסטה ובראשם המראה הקר, שיש שיגדירו אותו אפילו כמנוכר.

יחד עם זאת חשוב לזכור שבמקרים רבים מטבחים מודרניים נתפשים כקרים, וישנם לא מעט אנשים שהמראה ההיי-טקי של מטבח הנירוסטה דווקא מוצא חן בעיניהם עד מאוד.

חיסרון נוסף הוא האסוסיאציה שמעורר מטבח שכזה, בשל העובדה שהוא נפוץ מאוד במסעדות ובמפעלים – אולם זהו חיסרון שניתן לעמעם ובפרט אם אתם נעזרים באיש מקצוע מיומן בכל הקשור לעיצוב מטבחים.

מה זה בעצם מטבח נירוסטה?

באופן טבעי "מטבח נירוסטה" אינו מוצר אחיד אלא שם כולל לשורה ארוכה של מטבחים. מטבחי נירוסטה יכולים להיות שונים במידה ניכרת האחד מהשני, כשהמכנה המשותף היחידי שלהם הוא השילוב המשמעותי של הנירוסטה בהם (כששוב, השילוב משתנה בין מטבח למטבח בהתאם לצרכים של אלה המשתמשים בכל מטבח וההעדפות האסתטיות שלהם).

באופן כללי האלמנטים מנירוסטה אותם ניתן לשלב במטבח ולהקנות לו מראה היי טקי נקי ומודרני הם כיור, משטח עבודה, חיפוי קיר, ארונות ומקרר.

מי שמוטרד מהאפשרות כי המטבח שלו ייתפש כקר ומנוכר יבחר מן הסתם רק בחלק מהפריטים הנ"ל, וישלב אותם עם אלמנטים שמשרים סביבם חום ואינטימיות – למשל ארונות נירוסטה עם משטח עבודה מעץ טבעי, או חיפוי קיר + משטח עבודה + כיור כולם מנירוסטה אבל ארונות עץ, וכו'. גם הרצפה, גופי התאורה ואפילו המקרר יכולים "לשבור" את המראה הנירוסטי הבוהק וליצור מטבח עמיד, פרקטי ויפה.

כיור נירוסטה

כיור נירוסטה הוא פריט מומלץ בכל מטבח ולא רק במטבחי נירוסטה, שכן כשמדובר בכיור קלות הניקוי והתחזוקה היא פרמטר חשוב במיוחד – וכיורי נירוסטה כאמור הם פונקציונאליים עד מאוד ועמידים להפליא.

משטח עבודה מנירוסטה

כשמדובר במשטח עבודה מגוון האפשרויות רחב יותר, כשה"מתחרים" העיקריים של הנירוסטה הם העץ  והשיש.

משטחי שיש אמנם רגישים יחסית לכתמים ולשריטות, דבר שעלול לפגום ביופיים, אולם באופן כללי הם נחשבים שכאלה המשדרים יוקרה וחוסן. ככל שהשיש איכותי יותר (למשל גרניט טבעי או קוריאן) כך משטח העבודה יהיה מרהיב יותר ועמיד יותר, וישתלב היטב גם במטבחי נירוסטה.

לגבי עץ כאמור זוהי אופציה מעולה למי שרוצה לשבור את הקור של הנירוסטה. אמנם תחזוקתם דורשת מעט יותר השקעה, אולם הקסם שמפזר סביבו משטח עבודה מעץ מלא (בוק, דובדבן, אלון וישנן עוד אפשרויות) הופך כל מטבח למקום שכיף להיות בו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd