הקאמבק של פינות האוכל

תרבות האכילה במערב משתנה ללא הרף, וכך גם מיקומו של הבית הישראלי. אם עד לא מזמן היינו עדים לתרבות אכילה סגורה בחדר המטבח או פינת אוכל הפונה אל פנים הבית, הרי שמגמת ה open space הולכת ומתפשטת ליותר ויותר בתים והעיצוב המרחבי ניכר גם בפינת האוכל. השינויים בתרבות האכילה לא גרעו מעיצוב פינת האוכל המוכרת לנו, נהפוך הוא. פינת האוכל שהתביישה במטבח יוצאת החוצה ומתפרשת על פני המטבח, הסלון וחללים פתוחים אחרים.

אם פינת האוכל שלכם כבר לא מתאימה לסטנדרטים של הבית, אם השולחן ישן או בלוי ואם הגיע הזמן לחדש את פינת האוכל, המאמר הבא הוא עבורכם. כדי שתוכלו לבחור פינת אוכל בחוכמה מבלי לוותר על הטרנדים החזקים ביותר, ריכזנו עבורכם את רשימת הטרנדים המובילים בעיצוב פינות אוכל ישראליות כיום.

תפיסה מרחבית 

בין השינויים המהותיים שחלו השנים האחרונות בתפיסת פינת האוכל וחללי הפנים של הבית בכלל, הוכנס מרחב משמעותי הרבה יותר לכל אחד מחדרי הבית וכן לשטחי החוץ. פינת האוכל הינה בין הפינות בבית שזוכות לכבוד מחודש בשל תפיסת האכילה ושילובה בפעילויות חברתיות שונות וכן קיום פגישות עסקיות במקביל. כיום, פינת אוכל אופנתית נוטה להיות יותר פתוחה, דינאמית וזורמת בעיצובה.

זמינות לכל חדרי הבית

בשל המקום הייחודי שתפס האוכל בתרבות הישראלית ובכלל ותודות לתפיסה הניו אייג'ית הקוראת להגדרה חופשית של הפונקציונאליות הביתית, פינות האוכל העכשוויות מאפשרות גישה נוחה לכל אחד מחדרי הבית – למטבח, לסלון ולחדרי השינה. פינת האוכל שהייתה ממוקמת בתוך המטבח כבר מזמן גלשה החוצה ואינה תחומה אלא באלמנטים ייחודיים הנבחרים על ידי דיירי הבית כגון מרצפות מיוחדות, שטיח תחת השולחן ועוד. לפיכך רצוי לבחור שולחנות בעיצוב קל משקל, נעים לעין ונוח להזזה. השילוב הפופולארי ביותר הוא של עיצוב קל ומינימליסטי.

הקדשת יחס מיוחד לפינת האוכל

פינת האוכל המודרנית זוכה ליחס מיוחד באמצעות ייחוד רצפות תחת שולחן האכילה, תיחום שטח האכילה באמצעות פרישת שטיח, צביעת הקיר הסמוך לפינת האוכל בצבע חם או קר יותר משאר צבעי קירות הבית ועוד. ניתן להבדיל את פינת האכילה משאר הבית גם באמצעות וילונות מעוצבים סביב, הצבת כיסאות שונים מהכסאות במטבח ותוך שימוש באלמנטים המייחדים את פינת האכילה.

חזרה למסורת

בין המגמות המשמעותיות והמורגשות ביותר כיום ניתן להתייחס אל החזרה למסורת כאל המגמה הבולטת ביותר. במסגרתה נוכל למצוא שולחנות מהודרים המזכירים את משפחות המלכות, שנדלירים יפהפיים הנתלים מעל השולחנות באופן בולט ומותאם לשאר אביזרי הבית ועוד.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd