הכוונה מקצועית בעיצוב מטבחים

עיצוב על אפיקיו השונים הוא תחום שרבים וטובים מבקשים להתמקצע בו, שכן בימינו הביקוש למעצבים ולמעצבות – בין אם מעצבים גרפיים,בין אם מעצבי פנים,
ואולי דווקא מעצבי אתרים או מעצבי מוצר, מעצבים תעשייתיים, מעצבי גינות ומעצבי מטבחים – הולך וגדל באופן מתמיד, שכן כולנו כבר מודעים לחשיבותה של האסתטיקה ולתרומתה הרבה לנחת שאנחנו רווים בחיים.

תחום מרתק במיוחד הוא עיצוב מטבחים, שכן לשם כך נדרשת מיומנות גבוהה במיוחד על מנת לשלב בין ההיבטים האסתטיים לאלה הפרקטיים.
מאחר שלא כל אחד מתאים להפוך למעצב מטבחים, ומצד שני רבים שוקלים לנסות את האופציה, הפיתרון הטוב ביותר הוא פנייה לשירות הכוונה מקצועית על מנת לבחון את ההתאמה לתחום.

איך מתבצעת הכוונה מקצועית?

על מנת לזכות באותה הכוונה מקצועית יקרת ערך, על האדם החושק בלימודי עיצוב מטבחים בדרך להפוך לאיש מקצוע בתחום להגיע לאחד המכונים שמציעים שירות זה (או לחילופין לפסיכולוג תעסוקתי בעל קליניקה פרטית).

בשלב הראשון יעבור האדם סדרת מבדקים. מבדקים אלה בוחנים יכולות שונות ומגוון פרמטרים באישיות. היכולות נחלקות לכאלה כלליות (זיכרון, דייקנות, הבנה מבנית, כושר מילולי ועוד)
ולכאלה ספציפיות (על פי התחום בו חושק האדם שמגיע להכוונה המקצועית נקבעים המבחנים הספציפיים אותם יעבור, ולמשל אצל מי שמגיע על מנת לקבל ייעוץ תעסוקתי בדרך להפוך למעצב מטבחים יתמקדו המבדקים בהערכת התפיסה העיצובית שלו, הראייה המערכתית וכו'). בנוסף כאמור ישנם מבחני אישיות, שכן גם לזו השפעה של ממש על מידת ההתאמה של כל אדם לכל תחום ובפרט לעיצוב מטבחים.

לאחר סדרת המבחנים נערכת שיחה מקיפה ומעמיקה בין האדם לבין פסיכולוג תעסוקתי מנוסה (כאמור, בין אם כזה הפועל באופן פרטי ובין אם כזה המועסק במכון לייעוץ תעסוקתי).
הפסיכולוג, שכבר החל לתהות על קנקנו של האדם תוך כדי מעבר על המבדקים השונים שביצע, לומד להכיר אותו עוד יותר לעומק ובפרט נחשף לסיבות שהובילו את האדם לרצות לעסוק בעיצוב מטבחים.
בנוסף מאבחן הפסיכולוג, שכמובן חייב להיות איש מקצוע בעל יושרה ועתיר ניסיון, את נקודות החוזק ונקודות התורפה של האדם ובסופו של דבר מגבש המלצות, ובפרט הערכה מושכלת לגבי מידת התאמתו של האדם לתחום עיצוב המטבחים.

בחלק מהמקרים יכלול תהליך הכוונה מקצועית גם ליווי של האדם לאורך הדרך, או ליתר דיוק בראשיתה של הדרך, אל היעד שהוא כמובן תעסוקה מתגמלת בתחום עיצוב המטבחים.
הליווי עשוי לבוא לידי ביטוי בצורה של קואצ'ינג, או עזרה לבצע שינוי מהותי בחיים כשעיצוב המטבחים הוא על תקן קריירה שנייה, וכן בדרכים נוספות.

לימודי עיצוב מטבחים

פן נוסף של הכוונה מקצועית למי שחלומו הוא להפוך למעצב מטבחים הוא הפנייה ללימודים במקום האופטימלי עבורו.

שלוש האפשרויות הבולטות של לימודים בתחום זה בארץ הן המכללה לעיצוב בניין ודיור, "הבית – המרכז הישראלי לעיצוב" ו"קווים – בית הספר למקצועות העיצוב".

במכללה לעיצוב בניין ודיור כולל המסלול להכשרת אנשי מקצוע בתחום עיצוב המטבחים 14 מפגשים, כשתשומת לב מיוחדת מוקדשת ללימוד תוכנה מתקדמת שמיטב מעצבי המטבחים בעולם עובדים איתה וכן להשמת הבוגרים.

ב"הבית" זהו קורס כללי יותר לעיצוב פנים אולם עם דגש ניכר על עיצוב מטבחים ועיצוב חדרי אמבטיה – כשהקורס הכולל נמשך לא פחות מ- 10 חודשים (280 שעות אקדמיות) ובמהלכם סיורים במפעלים ובאולמות תצוגה.

ב"קווים" הקורס מתמקד ב- 3 נושאים: חומרים, טכנולוגיה ותשתיות; עיצוב ואסתטיקה; ותכנון. הקורס כולל 15 פגישות של יום מלא (8 שעות אקדמיות) או 30 פגישות של חצי יום.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd