בנייה של מטבח אינטגרלי

אם בעבר מטבח היה פשוט מטבח וברוב הבתים המרחב הקולינארי היה נראה פחות או יותר אותו דבר, הרי שבימינו ישנם אינספור סוגי מטבחים – כך שכל אחד יכול למצוא לעצמו מטבח כלבבו. אחת האופציות היא מטבח אינטגרלי, כלומר מטבח שהפריטים השונים בו משולבים לתוך הארונות כשבנוסף הכיור משולב כבר בתוך משטח העבודה. התוצאה המתקבלת היא מראה אסתטי להפליא ונקי, בלי עומס יתר ויזואלי על העיניים ועם הרבה מקום פנוי לעמול על הפקת מטעמים.

מטבח אינטגרלי – כי אין צורך לראות את המדיח והמיקרוגל

המטבחים שלנו הפכו עם השנים למאובזרים יותר ויותר. כך, למשל, אם בעבר כולנו שטפנו כלים ביד, הרי שכיום כמעט בכל מטבח , אינטגרלי או לא, תמצאו מדיח כלים, ודוגמה נוספת היא המיקרוגל שהפך לסטנדרט בכל הקשור לאבזור המטבח.

בנוסף רבים מאיתנו נוהגים למקם במרחב הקולינארי מכונת אספרסו כזו או אחרת, בלנדרים, מסחטות, קוצצי ירקות ועוד ועוד, ואמנם מצד אחד כל מכשירי החשמל הנ"ל הופכים את החיים לנוחים יותר וחוסכים לנו זמן יקר בהכנת מאכלים ומשקאות שונים, אבל הם גם תופסים מקום רב והופכים את המטבח ממקום מעוצב למקום עמוס ובלתי אסתטי, כמו גם פחות נוח מבחינת אפשרויות העבודה בו עקב הצפיפות.

הפיתרון: הטמעת חלק ממכשירי החשמל בתוך הארונות. בפרט נהוג לעשות זאת עם מדיח הכלים ועם המיקרוגל – במטבחים רבים כבר מותקן מיקרוגל אינטגרלי, כלומר מיקרוגל שנמצא בתוך הארון ואין צורך לייחד לו מדף משלו, ובאופן דומה מדיח כלים אינטגרלי שלא תופס מקום רב על משטח העבודה ובהתאם מאפשר תכנון מטבח אופטימלי.

היתרונות של כיורים אינטגרליים

 

בנוסף ליתרונות הנ"ל של מטבח אינטגרלי – מקום פנוי רב יותר לעבודה נוחה ומראה נקי ואסתטי במיוחד – הטמעת המיקרוגל והמדיח בארונות טומנת בחובה יתרון נוסף, חשוב לא פחות: אם תיכנסו למטבח שמדיח הכלים נמצא בו על משטח העבודה סביר להניח שאם תסתכלו מתחתיו תגלו לא מעט לכלוך. הסיבה לכך פשוטה: גם בבתים שבהם מקפידים עד מאוד על ניקיון, ובפרט במטבח שמעצם הווייתו חייב להיות נקי למשעי על מנת למנוע מצב שבו האוכל אותו אתם מכינים מזיק לבריאותכם, תמיד מצטבר לכלוך תחת מכשירי החשמל המונחים על משטח העבודה ותמיד קשה לנקות אזורים אלה, כך שגם מהסיבה ההיגיינית כדאי לעבור למכשירים אינטגרליים.

כך הדבר גם באשר לכיור אינטגרלי: כיור שהוא חלק בלתי נפרד ממשטח העבודה יוצר מראה הרמוני מאוד למטבח, במידה מסוימת הוא אפילו מקנה לו לוק חדשני ומתוחכם ובכל מקרה האחידות והזרימה הנכונה בין משטח העבודה לכיור יוצרים אסתטיקה מושלמת – וסטריליות משופרת בזכות היעדר חריצים ביניהם.

גם התחזוקה של כיור אינטגרלי קלה יותר, וברוב המקרים הוא ישרת אתכם לאורך שנים רבות רבות.

אינטגרלים גם בפרטים הקטנים

את הקונספט של מטבח אינטגרלי אפשר, וכדאי, ליישם גם בכל הקשור לפרטים קטנים ובפרט הידיות של הארונות.

בין אם אתם מחפשים מטבחים מעץ מלא , מטבחים מודרניים, מטבחים בשחור לבן או כל מטבח אחר, לצד ההשקעה בתמונה הגדולה חשוב להקפיד גם על הפרטים הקטנים, שכן לאלה השפעה בלתי מבוטלת על המראה הכולל.

במטבח אינטגרלי כדאי מאוד שהידיות של הארונות יהיו אינטגרליות, כלומר חלק בלתי נפרד מדלת הארון. בכל הקשור לידיות היתרון הוא אסתטי "בלבד", אבל גם אם הוא מייקר מעט את עלות המטבח הכוללת, הרי שעדיין כדאי להשקיע בכך – הנחת שתזכו לה בכל פעם שתיכנסו למטבח מצדיקה את התוספת הקטנה למחיר.

בנייה של מטבח אינטגרלי

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd