בחירת מטבחים מודרניים מעוצבים המתאימים לכם

קשה לשים את האצבע על נקודת הזמן המדויקת שבה התחלנו להשקיע במטבחים שלנו, אבל מה שבטוח הוא שאם בעבר, עד לפני דור או שניים, המטבחים היו חללים קטנים יחסית, נטולי חן ובעלי חזות אחידה הרי שכיום עיצוב מטבחים הוא תורה שלמה, האפשרויות הולכות ומתרבות והמרוויחים הגדולים הם כמובן אנחנו, שנהנים ממגוון רחב של אופציות וממטבחים רחבי ידיים ומאירי עיניים שפשוט כיף לשהות בהם, תענוג לבשל בהם ונעים לאכול בהם.

אחת האופציות הבולטות שהתווספה לסל האפשרויות שלנו היא מטבח מודרני, ואין פלא שמטבחים מודרניים מעוצבים הפכו כה מבוקשים: האסתטיקה שלהם גבוהה, הידידותיות למשתמש גם כן ובנוסף הם משרים על הבית כולו תחושת עדכניות שמשדרגת גם את תדמיתם של בני הבית עצמם.

הגודל לא קובע

חשוב לציין כי מטבחים מודרניים מעוצבים לא חייבים להיות גד,v ולים במיוחד. אמנם כשאנחנו מבקשים לקבל רעיונות לגבי עיצוב ותכנון מטבחים שכאלה ברוב המקרים ניתקל בתמונות של מטבחים רחבי ידיים במיוחד, אבל הסיבה היחידה לכך היא שהגודל מצטלם היטב, ובהחלט ניתן ליצור מטבחים מיוחדים גם במרחבים מצומצמים בגודלם, עם תכנון נאות ויצירתיות.

מטבחים מודרניים מעוצבים – סוף מעשה במחשבה תחילה

באופן כללי תכנון מוקפד הוא אחד הנדבכים המהותיים ביצירת מטבח מודרני מעוצב, כשחשוב להתאים את המטבח הספציפי לרצונות של בני הבית, לצרכים שלהם ולהעדפותיהם. שכירת שירותיהם של אנשי מקצוע (מעצבי מטבחים או מעצבי פנים בעלי ניסיון בתכנון מטבחים) הפכה נפוצה מאוד בשנים האחרונות, ולא בכדי, שכן מגוון האפשרויות העצום מעניק לנו בחירה רחבה אולם גם עלול לבלבל ולהקשות עלינו להגיע להחלטה האופטימלית מבחינתנו.

ח' או ר'? עם אי או בלי?

אמנם הדבר המתבלט ביותר לעין במטבחים מודרניים מעוצבים הוא המראה, אולם עוד קודם לכן יש לבחור מבנה בסיסי. האפשרויות הרווחות הן מטבח בקו אחד (כלומר, כיור, מקרר, משטח עבודה וכיריים על אותו קיר), מטבח בשני קווים מקבילים (תכנון מודרני, שבו המקרר שוכן בסמוך לקיר אחד ואילו הכיריים, הכיור ומשטח העבודה צמודים לקיר המקביל), מטבח שצורתו ר' (כשהמקרר והכיריים בשני הקצוות, הכיור סמוך לנקודת המפגש בין שתי הצלעות ומשטח העבודה בינו לבין הכיריים) ומטבח שצורתו ח' (הכיריים והמקרר בשתי ה"רגליים" של הח', הכיור באמצע הצלע המרכזית).

בנוסף ניתן לבחור באופציה של מטבח עם אי, אותו משטח עבודה נוסף שממוקם במרכזם של מטבחים מודרניים מעוצבים רבים. אופציה זו מתאימה בעיקר למטבחי קו אחד ולמטבחים שצורתם ר', וכשהמטבח כולו אינו מופרד משאר חללי הבית (כלומר אופן ספייס).

חומרים וצבעים

לעתים מטבחים מודרניים נתפשים כמנוכרים משהו, אולם חשוב לדעת שבהחלט ניתן לעצב מטבח מודרני חמים, נעים ומזמין, וזאת באמצעות בחירה מושכלת של חומרים וצבעים.

אמנם החומרים הבולטים יהיו הנירוסטה, הזכוכית והמתכת, ובדרך כלל הצבעים העיקריים הם לבן, שחור וגוונים מטאליים, אולם אין חובה להישאר בגבולות הנ"ל אלא ניתן ליצור שילובים ייחודיים ואף מפתיעים. בנוסף, גם מרכיבים "היי-טקיים" עשויים להעניק חזות לא רק עדכנית אלא גם חמימה, וכך למשל כיריים חשמליות/קרמיות עשויות לשדרג משמעותית את חזותו של כל מטבח מודרני. באופן דומה ניתן למצוא כיורי מטבח בגוונים היי-טקיים המתאימים למטבחים מודרניים, וגם המקרר יזכה במקרים רבים לגימור נירוסטה מלא ברק או לצבע עז מבע (שחור בוהק, אדום, כסף וכו').

דרך נוספת לרכך תדמית נוקשה מדי היא לעגל פינות: אמנם מטבחים מודרניים מתאפיינים בדרך כלל בקווים ישרים, אבל אם למשל הוספתם למטבח אי, הוא בחלט יכול להיות מעוגל, וכך להפוך את המטבח לעוד יותר יפה ומזמין. 

בחירת מטבחים מודרניים מעוצבים המתאימים לכם

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd