ארונות חדר שינה

במסגרת הצורך שלנו למצוא פתרונות אחסון לשלל הפריטים שצברנו לאורך החיים, ובפרט הבגדים והנעליים, אנחנו מציבים ארונות ברוב חדרי הבית וגם בחדרי השינה שלנו שוכן ארון, לרוב ארון קיר, המלא עד גדותיו בפריטים נחוצים (וגם כאלה שכבר לא…)

מצד שני, המטרה העיקרית של חדר השינה שלנו היא להשרות עלינו שלווה, לאפשר לנו לישון בנחת, ליצור עבורנו אווירה אינטימית ובאופן כללי לחצוץ בינינו לבין המולת היומיום על שלל מטלותיו – ועל כן חשוב להשקיע תשומת לב רבה בבחירת ארונות חדר שינה ובפרט בעיצובם.

למה דווקא ארונות הזזה?

אחת השאלות הראשונות שעלינו לשאול את עצמנו לפני בחירת ארון, ובפרט כזה המיועד לחדר שינה, היא האם לבחור ארונות הזזה, כלומר כאלה שהדלתות בהן נעות על גבי מסילה, או ארונות "רגילים", כלומר כאלה שהדלתות בהם נפתחות כלפי חוץ (דלתות הנעות על גבי ציר).

לארונות בעלי דלתות הזזה יש יתרון משמעותי מאוד, ובפרט בחדרי שינה, והוא שאין צורך להותיר מרחב פנוי לידם על מנת שניתן יהיה לפתוח את הדלת. ככל שחדר השינה קטן יותר, או לחילופין עמוס יותר בפריטים שונים, כך המשקל שיש לתת לשיקול הזה בהחלטה הוא רב יותר, אבל גם בחדרי שינה רחבי ידיים ומרווחים ניכרת נטייה להעדיף ארונות הזזה.

לבוחרים באופציה זו ישנה גם האפשרות להחליף את המסילות ה"רגילות" – שכדאי לדעת כי בניגוד לעבר כבר אינן נוטות להתעקם או להישחק כך שהדלתות כבר לא נעות עליהן באופן חלק – במסילות מתקדמות היוצרות מראה של דלתות "מרחפות" ומקנות לחדר השינה לוק עדכני.

 

איפה למקם את הארון

בדירות ללא חדר ארונות גם לגבי המיקומם של ארונות חדר שינה יש להשקיע מחשבה ותשומת לב.

אופציה אחת היא למקם את הארון בצמוד לקיר שרחוק מפתח הכניסה אל חדר השינה, וזאת על מנת שהוא לא יחסום אותה או ישתלט על תשומת הלב שלנו מייד עם כניסתנו לחדר, שכאמור מטרתו היא להשרות עלינו שלווה ואינטימיות ולנתק אותנו מהיומיום.

אופציה שנייה היא להציב את הארון לאורך הקיר שליד פתח הכניסה, וזאת בתנאי שחדר השינה בנוי כך שכשנכנסים אליו לא רואים מייד את הארון (אלא רק אחרי שנמצאים כבר בתוך החדר ומסתובבים לעברו) – בדרך זו עדיין מושגת המטרה של יצירת נינוחות ושקט בחדר.

בנוסף כדאי לשמור על מרווח של ממש בין המיטה לבין הארון וזאת על מנת שלא תרגישו חנוקים כל פעם שאתם נכנסים למיטה או יוצאים ממנה.

טלוויזיה בארון – כדאי או לא?

מומחים רבים ממליצים להימנע מהכנסת טלוויזיה לחדר השינה, וזאת משום שהיא מקשה על הניתוק מהיומיום ובעיקר פוגמת באינטימיות, מה גם שממילא רובנו ככולנו מבלים יותר מדי שעות מול מסך זה או אחר. יחד עם זאת המציאות היא שביותר ויותר חדרי שינה ישנו מסך, ואם כבר אתם לא מצליחים או לא רוצים לוותר על הטלוויזיה בחדר זה, אפשר למקם את המסך בתוך הארון כך שלפחות כשאתם לא צופים בו הוא יהיה נסתר מן העין (וכן ייחסך מקום יקר).

ואם כבר הטלוויזיה ממוקמת בדלת הארון, בין אם מול המיטה או בסמוך אליה, הדרך הנוחה והבריאה ביותר לצפות בטלוויזיה בחדר השינה היא מיטות מתכווננות המאפשרות תמיכה מלאה לגב ולצוואר. עם אינספור אופציות עיצוביות, כמו עם כניסת המסכים, חדרי שינה הפכו לחללים דו-פונקציונליים – חדר המיועד לשינה מצד אחד, ולפנאי מצד שני

שדרוג המראה של הארון

ארונות בגדים בחדר שינה בימינו הם הרבה יותר מפתרון אחסון – כמו רוב הרהיטים הביתיים, גם הם מהווים חלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים ועל כן מושקעת תשומת לב בהפיכתם ליפים במיוחד.

אופציה אחת היא שילוב חומרים שונים: ארונות חדר שינה מבוססים ברוב המקרים על עץ, ורצוי כי יהיה זה עץ מלא, אבל שילוב של אלומיניום או זכוכית הופך אותם למעניינים יותר. עוד אופציה היא הדפסה דיגיטלית על אחת הדלתות (או יותר) שהופכת את הארון למעין יצירת אמנות ומעשירה את חדר השינה.

ארונות חדר שינה

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd