ארונות הזזה למקלחת מעץ מלא

כמו כל המרחבים בתוך הבתים שלנו, גם חדרי האמבטיה שלנו לא מפסיקים להשתדרג, ולהפוך גם ליותר פרקטיים וגם ליותר אסתטיים. הכיורים בלא מעט בתים הם כבר יצירות אמנות של ממש, המראות מעוצבות, המקלחונים גדושי פינוקים, וטרנד נוסף הוא ארונות הזזה מעץ מלא.

יתרונות ארונות הזזה

ארונות הזזה, ולא רק בחדר האמבטיה אלא גם בחדרים אחרים כמובן (שהרי את הארונות האלה ניתן למצוא גם בחדרי ילדים ובחדרי שינה, ובתוך חדרי ארונות כמובן), נהנים משלל יתרונות, ולא בכדי הם הופכים מבוקשים יותר ויותר מיום ליום.

יתרון ראשון הוא הנוחות המרבית של התפעול של אותם ארונות. יתרון שני הוא האפשרות להכניס ארון גדול יחסית גם למרחבים מצומצמים שהרי אין צורך להשאיר מקום פנוי לפתיחת הדלתות. עוד יתרון הוא הקלות שבה ניתן לשמור על הסדר בתוך ארון הזזה, וגם קל יותר לנקות אותו.

יתרון נוסף הוא הרמה האסתטית הגבוהה של ארונות שדלתותיהם נעות על גבי מסילות.

עוד כדאי לזכור שכל היתרונות הנ"ל תקפים שבעתיים כשמדובר בארון מעץ מלא (ובפרט התרומה לפן האסתטי), וחשובים במיוחד לחדרי מקלחות (ובפרט נוחות התפעול והאפשרות להכניס ארון גדול יחסית גם למקום מצומצם).

החסרונות של ארונות ההזזה

לצד היתרונות הרבים כדאי לקחת בחשבון גם את חסרונותיהם של ארונות ההזזה. חיסרון אחד הוא העדינות היחסית של דלתות ארונות הזזה, ועל כן הסיכון כי הן ייתקעו או ייצאו מהמסילה. יחד עם זאת, אם מדובר בחומר איכותי (וארונות שכאלה מעץ מלא הם בדרך כלל מוצר איכותי מאוד), הסיכון נמוך.

חיסרון נוסף הוא הקושי למקם מראה על אחת הדלתות, שכן במידה ואותה דלת נכנסת מאחורי דלת אחרת המראה תוסתר. כמובן שניתן לפתור את הבעיה באמצעות מיקום המראה על דלת שאינה מוסרת על ידי אחרות, כך שהמגבלה אינה חמורה מאוד.

איך לבחור ארון הזזה לחדר מקלחת?

כשרוצים לבחור ארון הזזה לחדר מקלחת צריך קודם כל לקחת בחשבון מהן מידות הארון האופטימלי – כשארון אופטימלי הוא זה המשתלב בצורה הטובה ביותר בחדר הרחצה, כלומר מצד אחד מציע מקום אחסון גדול ככל האפשר ומצד שני משאיר גם מרווח לנשימה בחדר ולא סותם את המרחב.

פקטור שני בעת הבחירה הוא האם למקם את הארון על הרצפה או שמא לתלות אותו על קיר. האופציה השנייה נחשבת נוחה יותר, שכן ארונות הניצבים על רצפת חדר המקלחת מקשים על ניקויו ומקשים גם על הגישה אל מה שנמצא בתוכם (מחייבים התכופפות וכו').

השלב הבא בבחירת ארונות הזזה למקלחת מעץ מלא הוא להחליט מאיזה עץ בדיוק יהיו עשויים הארונות.

למה כדאי עץ מלא?

בדרך כלל ארונות מעץ מלא מיועדים חדרי שינה, מטבחים, חדרי ילדים ונוער, וכמובן לחדרי ארונות ייעודיים, אולם גם במקלחת יש לארון הזזה מעץ מלא שלל יתרונות.

ראשית, מדובר במוצר עמיד הרבה יותר מעץ מעובד, ובפרט בתנאי רטיבות. שנית, עץ מלא – בניגוד לשבבית, סיבית ו- MDF – אינו פולט גזים רעילים (ובפרט לא פורמאלדהיד שכבר הוכח כבעל פוטנציאל לגרימת נזקים גדולים במיוחד), הוא גם יותר ידידותי לסביבה בזכות היעדר הצורך בתהליכים תעשייתיים הכרוכים בעיבודו (כמובן שחשוב לרכוש אך ורק ארון הזזה מעץ מלא שנכרת על פי תקנים בינ"ל) – והוא גם יפה במיוחד ומקנה לחדר המקלחת מראה טבעי, בריא ובעל חוסן.

ישנו מבחר רחב של עצים המשמשים לייצור ארונות הזזה למקלחת, כשהאופציה הפופולארית ביותר היא האורן, בזכות מחירו הזול יחסית ואיכותו הרבה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd