איך לבחור בין מגוון האפשרויות של כיורי מטבח?

ברוב המקרים כשאנחנו מדמיינים או מתכננים את מטבח חלומותינו, מושקעת תשומת לב רבה בבחירת סוג העיצוב (כשלמשל ישנה התלבטות בין מטבחים כפריים לבין מטבחים מודרניים), ישנה מחשבה מעמיקה לגבי משטח העבודה שישמש אותנו, נבחנים דגמים רבים של גופי תאורה, גם ארונות מטבח הם פריט שרכישתו מתוכננת בקפידה – ואילו הכיור, במקרים רבים, נתפש כפריט פחות משמעותי.

למרות זאת כדאי לדעת שבימינו ישנו מגוון רחב של כיורי מטבח, ובחירה מושכלת של הכיור תתרום בסופו של דבר הן לפן הפונקציונאלי של המטבח והן לפן האסתטי שלו.

כיור יחיד או כיור כפול?

ראשית יש לבחור בין כיור יחיד לבין כיור כפול, כשבכל מקרה יש להחליט גם מהו הגודל האופטימלי מבחינתנו.

בבתים רבים מקפידים על הפרדה בין חלב לבין בשר, ובמטבחים שבבתים אלה יש להתקין 2 כיורים נפרדים או כיור שיש בתוכו חיץ המקיים הפרדה מלאה בין 2 חלקיו, כשהבחירה בין 2 אופציות אלה היא על פי הרגלי העבודה שלכם במטבח.

מבחינת גודל הכיור הרצוי, ככל שהמשפחה גדולה יותר וככל שההרגלים הקולינאריים מובילים לשימוש בכלים רבים יותר, כך כדאי מן הסתם להעדיף כיורי מטבח גדולים יותר, כשמבחינת רוחב הכיור למשל מנעד האפשרויות משתרע מכ- 30 ס"מ (כיור צנוע במטבח של רווק שאינו מרבה לבשל) ועד ל- 70-80 ס"מ (משפחה מרובת נפשות ועתירת בישולים).

כל החומרים האפשריים לייצור כיורי מטבח

בעבר כיורי מטבח, רובם ככולם, היו עשויים חרס מצופה אמייל, אולם כיום ניתן לבחור בין מספר אפשרויות, שלכל אחת מהן באופן טבעי יתרונות וחסרונות:

  • כיורי נירוסטה – היתרון העיקרי של הנירוסטה הוא העמידות הגבוהה של חומר זה, ועוד פלוס של כיורי מטבח עשויי נירוסטה הוא קלות הניקוי שלהם. מצד שני ניתן לראות בהם כתמי מים כך שייתכן כי מבחינה אסתטית הם יהוו פתרון פחות איכותי.
  • כיורי חרס – כיורים העשויים מקרמיקה קשה שנהנים ממראה מרשים. החיסרון העיקרי הוא העמידות, שלפחות בחלק מהמקרים אינה גבוהה (ובפרט אם החרס ששימש לייצור הכיור אינו איכותי דיו) ובנוסף הם נוטים להתלכלך.
  • כיורי מטבח אקריליים – כיורים שהפכו בשנים האחרונות לנפוצים מאוד. מחירם ידידותי למשתמש, הם אינם נשברים או נסדקים בקלות אבל מצד שני המראה שלהם פשוט ואפילו בנאלי במידת מה.
  • כיורים סינתטיים – כיורים זולים אולם הציפוי שלהם עלול להיסדק ובמקרים אלה ייווצרו כתמים ויצטברו בקטריות בכיור.
  • כיורי אבן או כיורי זכוכית – ישנם בשוק גם כיורים העשויים אבן או זכוכית, שיתרונם העיקרי הוא יופיים מרהיב העין. יחד עם זאת רמת העמידות שלהם נמוכה מכדי להתאים למטבח ועל כן מוטב להשתמש בהם בחדרי רחצה.

אופן ההתקנה

  • התקנה תחתונה – כשהכיור נמצא מתחת למפלס משטח העבודה. זוהי התקנה שנחשבת מורכבת יותר, ועל כן גם תהיה יקרה יותר, אם כי מצד שני חזותו של המטבח תהיה נאה יותר.
  • התקנה שטוחה – התקנה המביאה לכך שהכיור ייצור קו שטוח עם משטח העבודה. בדרך זו, שהיא הפופולרית ביותר, קל מאוד לנקות את משטח העבודה כשפשוט גוררים את הלכלוך ואת המים אל הכיור.
  • התקנה עליונה – שיטה שבה הכיור "מולבש" על המשטח. גוף הכיור לא בולט אולם השוליים שלו כן. לשיטה זו ישנו חיסרון משמעותי והוא חוסר היכולת לגרור מים ולכלוך מהמשטח אל הכיור.

היתרון העיקרי של התקנה עליונה הוא האסתטיקה המרשימה שלה, אם כי לא תמיד הדבר פרקטי. יחד עם זאת הדבר בהחלט אפשרי, ובפרט כשמדובר בכיורי ניורסטה המותקנים בתוך מטבחים מעץ מלא, והצמדת הכיור אל המשטח מתבצעת באופן מוקפד במיוחד.

איך לבחור בין מגוון האפשרויות של כיורי מטבח

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd