אופן ספייס ומטבחים מודרניים

למטבחים מודרניים מספר מאפיינים: ראשית, רמת אבזור גבוהה ובפרט מכשירי חשמל מתקדמים דוגמת כיריים חשמליות או כיריים אינדוקציה,
מדיח כלים המוטמן בתוך אחד הארונות, מכונת קפה, מקרר חדשני ועוד; שנית, קווים נקיים ופשוטים המדגישים את היופי והיוקרה,
בין אם מדובר במטבחים כפריים משופעי עץ ואבן ובין אם מדובר במטבחים בעלי חזות היי-טקית בגווני הכסף והאפור; ושלישית – היותם חלק בלתי נפרד משאר מרחבי הבית בהתאם למגמת טשטוש הגבולות והסרת המחיצות.

האופן ספייס (Open Space) הפכה זה מכבר מקונספט עיצובי לתרבות של ממש, ולרווחת מאוד במרחבים רבים – בין אם עסקיים ובין אם פרטיים.
כשמדובר במטבחים זוהי מגמה בולטת במיוחד המאפיינת מטבחים במבצע, מטבחים מודרניים, מטבחים של מסעדות מובילות ועוד ועוד.

יתרונות האופן ספייס

אם לפני דור או שניים, המטבח היה מופרד לחלוטין מפינת האוכל והסלון באמצעות קירות, דלתות, מחיצות וכו',
הרי שבימינו יותר ויותר מטבחים מכל הסוגים – בין אם מטבחים במבצע ובין אם מטבחי יוקרה,
בין אם בעלי תחושה כפרית ובין אם בעלי מראה אורבני – יוצרים ביחד עם הסלון ופינת האוכל חלל אחד גדול המתאפיין בזרימה נכונה ומייצר חווית אירוח ברמה גבוהה במיוחד.

יתרון אחד של מטבחים מודרניים שמתאפיינים באופן ספייס הוא הקשר הטוב יותר בין בני המשפחה, שכן מי שנמצא במטבח אינו מבודד משאר בני הבית אלא יכול לתקשר איתם בזמן הכנת האוכל.
במקרים רבים מתוכננים המטבחים המודרניים כך שבליבם שוכן "אי", או דלפק נאה, כך שניתן לשבת בנוחות ובנינוחות במטבח ולארח לחברה למי שטורח על הבישול והאפייה.
כדאי גם לדעת שבניגוד לתדמית היקרה של מטבחים שכאלה, ישנם לא מעט מטבחים במבצע המקנים את האופציות המבורכות הנ"ל.

יתרון נוסף של האופן ספייס הוא היכולת של בעלי הבית להציג לראווה את המטבח שלהם באופן טבעי
מטבחים מודרניים הם לא רק פרקטיים להפליא ומתקדמים מבחינה טכנולוגית אלא גם תאווה לעיניים, כך שאך טבעי הוא שבעליהם ירצו כי כל מי שנכנס לבית ייהנה אף הוא מהמראה.

מאפיין נוסף של בתים בשיטת האופן ספייס הוא שהכנת האוכל במטבח מציפה את כל הבית בריחות מענגים כמו גם בצלילים הייחודיים של הצלייה, האפייה, הטיגון והבישול
דבר שמעצים את ההנאה מהאוכל, כשעוד לפני שהוא מוכן החושים מתחילים להיכנס לפעולה.

חסרונות האופן ספייס

יחד עם זאת כדאי לקחת בחשבון שלעיתים הניחוחות העולים מהמטבח הם פחות נעימים ופחות רצויים, שהרי בישול וטיגון, מטבעם, עלולים גם ליצור עשן, ריח של שמן שרוף וכו'.
על מנת למזער את החיסרון הזה ואף להעלים אותו כליל כך שההנאה מהמטבח תהיה מושלמת, כדאי להשקיע בקולט אדים איכותי
(אגב, לעיתים ניתן ליהנות ממטבחים במבצע המציעים לרוכשים בונוס חביב בדמות מכונת קפה, קולט אדים, מדיח כלים וכו', וכדאי לנצל אופציות שכאלה).

חיסרון נוסף עלול להיווצר כשעיצוב המטבח אינו משתלב היטב עם העיצוב של הסלון או של פינת האוכל (או של כל חלק אחר בבית שיש ממנו זרימה טבעית אל המטבח).
התנגשות שכזו עלולה להיווצר במיוחד במצבים שבהם קונים מטבחים במבצע שבמסגרתו העיצוב מוגבל יחסית, או כשרוצים מטבחים כפריים בזמן שהסלון מעוצב דווקא בסגנון אורבני מובהק.

גם בעיה זו, כמו רוב הבעיות בחיים, ניתנת לפיתרון.
דרך אחת היא לא להתפשר על עיצוב המטבח ולבחור רק כזה המשתלב בצורה מושלמת עם המרחבים האחרים הסמוכים לו (ההיצע של מטבחים במבצע הוא מספיק רחב כדי למצוא אפשרויות הולמות).
דרך אחרת היא להיעזר במעצב פנים מוכשר שבאמצעות מספר שינויים קטנים ייצור חיבור מושלם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd