רעיונות לעיצוב מטבח מיוחד

אנחנו חיים בעולם שהופך יותר ויותר מעוצב, שכן המודעות של כולנו לתרומתה של אסתטיקה לאיכות החיים הולכת וגדלה באופן קבוע. בפרט אנחנו משקיעים יותר ויותר משאבים בעיצוב הבית על מרחביו השונים, ומחפשים כל הזמן רעיונות חדשים לשדרוג המטבחים, מרחב הרחצה, חדרי השינה, הסלון, פינות האירוח, המרפסות וכו'. תשומת לב מיוחדת מוקדשת למטבח, מקום שבו רבים מאיתנו מבלים יותר ויותר זמן.

איך יוצרים מטבחים מיוחדים?

אחד הטרנדים הבולטים בתחום עיצוב המטבחים הוא מטבחים מיוחדים.

"מיוחדים" הוא כמובן מונח אמורפי משהו, אם כי כשנתקלים במטבח מיוחד אי אפשר לפספס את הייחוד שלו, וגם בבואנו לתכנן אותו ישנם כמה וכמה מקורות טובים שכדאי לשאוב מהם רעיונות.

חברים ומכרים בעלי תפיסה ויזואלית מקורית ועדכנית הם אופציה אחת, אם כי חשוב לזכור שמטבחים לא רק נועדו להקרין סביבם יופי אלא הם משמשים להכנת אוכל ועל כן עליהם להיות פרקטיים במקביל; מגזינים שונים, בין אם מודפסים ובין אם מקוונים, הם אופציה מומלצת נוספת לקבל ממנה רעיונות לעיצוב המרחב הקולינארי; וכמובן שגם מעצבי פנים ואדריכלים, ובפרט אלה המתמחים בעיצוב מטבחי יוקרה.

עוד כדאי לקחת בחשבון שמטבחים ייחודיים הם כאלה לכל אורכם ורוחבם, ויש להשקיע תשומת לב בכל מרכיב בהם, מהרצפה (מה דעתכם למשל על רצפה מצוירת?), דרך הקירות וחיפויי הקירות (למשל זכוכית מודפסת), המקרר (דגם מתקדם, כמובן), משטח העבודה (שחייב להיות מחומר איכותי דוגמת עץ מלא או קוריאן), הכיור, פתרונות האחסון ואפילו ארונות שירות במטבחים שכאלה הם איכותיים ויפים ומשלימים תמונה שובת לב.

לארח כיד המלך: איך לעצב מטבח חיצוני?

עוד טרנד בולט בתחום הוא מטבחים חיצוניים.

מטבח חיצוני כשמו כן הוא: מרחב קולינארי הממוקם מחוץ לבית, ברוב רובם של המקרים בגינה. ניתן למצוא מטבחים כאלה בצימרים מושקעים וגם בבתים פרטיים בעלי מודעות לטרנדים עדכניים ואהבה עזה לתחום הקולינאריה (ולרוב גם שאיפה לארח אורחים רבים מכל הלב).

מטבח חוץ כדאי לעצב ברוח ה"שטח", ובפרט להשתמש בחומרים טבעיים דוגמת אבן ועץ, שכן מטבחים מודרניים, יפים ככל שיהיו, ייראו נטע זר ומוזר בגינה.

בדרך כלל כוללים מטבחים חיצוניים טאבון שגם מייצר מאפים טעימים במיוחד וגם מפיץ ריחות מופלאים, ואם בני הבית הם חובבי בשר – גם גריל כזה או אחר. כיורים או מדיחי כלים, לעומת זאת, מן הסתם אין טעם למקם במטבחי חוץ, מה גם שנדרשת עבודת אינסטלציה מורכבת לשם הוספתם – כך שניתן להתמקד בעיצוב המטבחים האלה על מנת שיהיו מרשימים במיוחד.

לא פחות חשוב: ארונות שירות

כאמור עיצוב מטבחים מחייב מתן תשומת לב לכל מרכיב ומרכיב, כולל אלה שלכאורה אין חשיבות להקנות להם אסתטיקה – ארונות השירות הם דוגמה מעולה לכך, כשבמקום ארון פלסטיק סתמי אפשר למקם ארון עץ יפה שגם ייהנה מעמידות גבוהה וישמש את בעליו במשך שנים רבות.

באופן דומה יש להתייחס גם לפרזולים של פתרונות האחסון, למדפים שימקומו במטבח, לסלסלות שבהן ניתן להניח פירות, לעציצים שבהם כדאי לגדל צמחי תבלין וכו'.

התאמה לאופי שלכם

רעיונות לעיצוב מטבח יש בשפע, וכולם מרהיבי עין, שובי לב ומרשימים, ובהחלט עושים לנו חשק לחדש את המטבחים כך שגם אנחנו נהנה ממרחב מעוצב להפליא ונוח – אבל לפני שקופצים על רעיון כזה או אחר כדאי לזכור את הכלל החשוב מכל: בראש ובראשונה המטבחים חייבים להתאים לאופי של בעליהם. כך, לדוגמה, מי שאוהב את החיים דרמטיים יבזוק יותר צבע בין המקרר לכיור ובפרט ישתמש בגוונים עזי מבע, ואילו חובבי הלוק הסולידי יעדיפו גוונים שונים של לבן, שחור ואפור.

רעיונות לעיצוב מטבח כפרי מיוחד

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd