מה הם המאפיינים של מטבח כפרי מודרני

פעם הדברים היו פשוטים. לא מאוד יפים, אבל פשוטים. והיה גם קסם בפשטות, אם כי בכל הקשור לעיצוב המרחבים השונים בבתי המגורים שלנו הפשטות, חייבים להודות, הייתה מעט משמימה. אחר כך הגיע ה"מודרני", הן כמושג והן ככמיהה לחיים מעודכנים יותר ובהתאם טובים יותר, ובאופן טבעי רוב רובדי החיים שלנו השתנו, ואפילו במידה ניכרת – וכך גם בכל הקשור לעיצוב מטבחים ומרחבים אחרים בבית. בין השאר "נולדו" סוגי מטבחים רבים שאחד מהם מעורר רושם ראשוני של פרדוקס – האם באמת ייתכן "מטבח כפרי מודרני"? הרי הכפרי מציין את הכמיהה לפשטות של פעם, את שימורה של מסורת, את העיצוב שיוצר חמימות ואינטימיות, חיבור אמיתי לטבע, רוך מסוים, ואילו המודרני מבליט את העדכני ומושך תשומת הלב אך גם המנוכר משהו.

ובכן, מסתבר שיש דבר כזה, "מטבח כפרי מודרני", ולא רק שהוא קיים אלא שהוא גם אופציה שבהחלט כדאי לקחת בחשבון כשקונים מטבח חדש (או משפצים אחד קיים, אם כי בהתחשב במחיריהם הסבירים לחלוטין של המטבחים החדשים ובתוחלת חיים הארוכה, האופציה של שיפוץ או חידוש הפכה בשנים האחרונות לפחות משתלמת בעליל).

מה זה בעצם מטבח כפרי מודרני?

מטבח כפרי מודרני הוא, ברוב רובם של המקרים, קודם כל מטבח כפרי, או בעיקר מטבח כפרי – עם תוספות מתוך המטבח המודרני והעכשווי. מצד שני, חשוב להדגיש כי עיצוב מטבחים בימינו מתאפיין בעיקר בהיעדר חוקים נוקשים ובקיומה של יצירתיות מלבבת שכן מעצבי המטבחים שגדלו במציאות שבה המרחבים הקולינאריים היו חסרי ייחוד ולא כאלה שמעניקים השראה לבני הבית מרדו בכך ויצרו מנעד רחב של אפשרויות, כך שבהחלט ניתן למצוא גם מטבחים מודרניים עם "נגיעות כפריות" ולא רק מטבחים כפריים עם תוספות מודרניות, הכל בהתאם לטעמכם והעדפותיכם.

מה תמצאו במטבח שמשלב היטב את הכפרי עם המודרני?

כאמור אין כללים נוקשים לגבי מטבחים מודרניים מעוצבים אולם בכל זאת ישנו מכנה משותף מסוים לרוב המטבחים הכפריים המודרניים:

ראשית, הפתיחות לסביבה – מומלץ בחום לשבץ במטבחים אלה חלונות גדולים במיוחד שיאפשרו כניסת כמות מקסימלית של אור טבעי לאורך כמה שיותר משעות היום (אם יש לכם את האפשרות, מומלץ אף לבחור מקום למטבח כך שהוא יוצף אור טבעי לאורך שעות רבות ככל האפשר).

שנית, שימוש נרחב בעץ – המאפיין העיקרי של מטבחים כפריים הוא השימוש המסיבי בעץ. במטבחים כפריים מודרניים העץ כבר אינו חומר הגלם הבלעדי, ובהחלט מומלץ לשלב אותו עם אלומיניום, זכוכית וחומרים מודרניים נוספים, אולם גם כך תמצאו כמויות גדולות של חומר הגלם הטבעי שמשרה סביבות תחושות נעימות של יציבות, הרמוניה וחיבור לסביבה.

צבעים חמימים – מאפיין של המטבח הכפרי שאי אפשר לוותר עליו גם כש"הכפרי" מתמזג עם ה"מודרני" ונמהל בו במובן מסוים הוא הצבעים החמימים, ובפרט גוונים שונים של אדום, כתום, צהוב וחום. את הלבן, השחור והכסוף שמאפיינים את המטבח המודרני רצוי להשאיר למטבחים מודרניים פרופר, ואם כבר משתמשים בהם לעשות זאת על קצה המזלג ובעדינות מקסימלית.

רצפת פרקט – השילוב המושלם בין הכפרי למודרני

לגבי הרצפה, ההמלצה היא על רצפת פרקט שמציעה הן את האיכויות של המטבח הכפרי והן את אלה של המטבח המודרני ובעצם מהווה פיתרון מושלם למטבחים המשלבים את שני סוגי העיצובים.

רצפת הפרקט – ואגב, אין סיבה לחשוש שכן הפרקטים המודרניים עמידים להפליא ועל כן מתאימים גם למטבחים שמתבצעת בהם פעילות קולינארית אינטנסיבית למדי – מעניקה לכל מטבח כפרי מודרני מראה של מטבחי יוקרה ובה בעת חמימות כובשת, ועוד כדאי לדעת שהיא גם לא יקרה כפי שהייתה בעבר כך שבסך הכל מדובר כאמור בפיתרון מושלם.

מה הם המאפיינים של מטבח כפרי מודרני

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני - האם הוא יעלם אי פעם?

מטבח כפרי מודרני – אם גם אתם מתחברים לאותנטי, לקצת עתיק של פעם, למראה העץ שאומר הכל, לפרזולים המעניינים, לתחושת הביתית והחמה, כנראה שגם אתם מחדשים את המטבח הקיים שלכם…
תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘

תכנון מטבחים א‘ ב‘ תכנון מטבחים: המטבח הוא ללא ספק בין החללים הכי מורכבים בהיבט של תכנון אדריכלי. הוא משמש אותנו למגוון רחב של פעולות, נותן מענה לקשת של צרכים…
עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש - 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ

עיצוב מטבח חדש – 6 טיפים מעולים שאתם חייבים לאמץ בקרוב החיים שלכם עומדים להשתנות. אתם עומדים ליהנות ממטבח חדש, מעוצב ומרהיב ביופיו. מטבח שייתן מענה לכל הצרכים שלכם. סוף…
סגירת תפריט
נגישות

Add Your Heading Text Here

Click edit button 

sdadasdassdaasdasdasdasd